هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خاموشی 6 ساعته برق بیش از 1 میلیارد ریال خسارت به مرغداری وارد کرد

خاموشی 6 ساعته برق بیش از 1 میلیارد ریال خسارت به مرغداری وارد کرد



عذرا عبداللهی| به گزارش هفته نامه افق کویر، اواخر فروردین ماه سالجاری قطع برق به یکی از مرغداری های شهرستان بافق 120 میلیون تومان خسارت وارد کرد. در این باره خبرنگار این هفته نامه گفتگویی با صاحب این مرغداری انجام داده است.
افق کویر: لطفاًخودتان را معرفی کنید؟ 
سید علی اکبر میر محمدی هستم، از سال 84 فعالیت خود را در زمینه مرغداری شروع کردم و کمتر پیش آمده بود که به خسارت این چنینی برخورد کنم.
افق کویر: علت وقوع حادثه چه بود؟
29 فروردین ماه حدود ساعت 10 صبح بود که از طرف اداره برق به ما اطلاع دادند که قرار است یک ساعت برق قطع شود. یک ساعتشان به 6 ساعت انجامید و تا ساعت 4 بعد از ظهر برق قطع بود و در این 6 ساعت هر بار که با اداره برق تماس می‌گرفتیم، می گفتند: 5 دقیقه دیگر برق وصل می‌شود، ولی برق وصل نکردند. از آنجایی که مرغها مرحله رشد نهایی خودشان را می گذراندند و تعدادشان در سالن حدود 10 هزار و 600 قطعه بود و به خاطر نرسیدن اکسیژن کافی به مرغها، حدود 120 میلیون تومان به ما خسارت وارد شد؛ البته کارشناس جهاد کشاورزی خسارت وارده را 74 میلیون و 200 هزار تومان اعلام کرده است.
از آنجایی که در مرغدای موتور برق داریم؛ اگر اداره برق روز قبل به ما خبر داده بود و قطعی برق را یک روز زودتر اعلام کرده بود، این مشکل بزرگ پیش نمی آمد و جالب است بدانید که در این 6 ساعت کارهایی را انجام می دادند که می توانستند، قبل از قطع برق آن را انجام دهند و این زمان را طولانی نکنند، حتی شبکه ی برق در کنار مرغداری ما قرار داشت و می توانستند برق را قطع و به شبکه ی کنار مرغداری وصل نمایند تا بتوانند کارشان را انجام دهند و برای ما هم مشکلی پیش نیاید.
افق کویر: در یک مرغداری قطع چند ساعته برق می تواند مشکل آفرین باشد؟
قطع بیش از 2 ساعت برق مشکل ساز خواهد شد.
افق کویر:آیا مرغهای مرغداری شما بیمه بودند؟
 بله، بیمه بودند؛ اما چون 42 روزشان تمام شده بود، بیمه مرغها به پایان رسیده بود و بیمه نمی توانست برای ما کاری انجام دهد.
افق کویر: انتظار شما از مسئولین چیست؟
 عصر، عصر ارتباطات است و همه موبایل دارند؛ اگر مسئولین اداره برق بیشتر دقت می کردند و برای اطلاع رسانی کمی سرعت عمل به خرج می دادند، قطعاً این مشکل بزرگ رخ نمی داد؛ در ضمن اداره برق جوابی برای ما ندارد و پرونده مان در دادگاه در حال بررسی است.
افق کویر: چند سال طول می کشد تا تمام خسارت وارده شده جبران شود؟
با توجه به بازار فروش که این روزها خیلی تعریف ندارد و با توجه به بالا بودن رقم خسارت، حدود 2 الی 3 سال باید کار کنیم تا به حالت اولیه باز گردیم این دوره هم که می خواستیم مجدداً جوجه ریزی کنیم، دلال جوجه حاضر نبود به من جوجه بدهد، که با در خواست زیاد، قبول کرد و در حال حاضر جوجه ریزی در سالن انجام شده است.