هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خاطرات تلخ

خاطرات تلخ



 استاندار یزد بنا بر دعوت امام جمعه بافق، جهت شرکت در آیین میلاد امامزاده عبدا... موسی بن جعفر(ع)، در سفری که در عصر سه شنبه به بافق انجام داد. درطول مسیر جاده بافق - یزد با پیمانکاران این طرح بیشتر آشنا شد و از مراحل اجرای این جاده که بیش از یازده سال از عمر آن می گذرد از نزدیک بازدیدی کرد و دستوراتی را صادر نمود. این سفر از چند جهت حائز اهمیت است. 
     اول) مهم ترین دغدغه موجود نبود پول و اعتبار برای جاده بافق - یزد  بود که استاندار در نشست خبری خود به صراحت عنوان کرد: « از نظر تامین اعتبار جهت تکمیل جاده مشکلی وجود ندارد و اعتبار هم، چه به صورت اسناد خزانه  و چه وجه نقد تزریق شده و خواهد شد.» 
     این خبر مسرت بخشی است به مردم و کسانی که دغدغه آنان عمران و ابادانی شهر می باشد؛ بدون شک توسعه ‌ سازندگی در منطقه ایی ایجاد نخواهد شد؛ مگر آن که شاخصه هایی مانند استعداد و قابلیت و سرمایه کافی وجود داشته باشد. بافق و مردمانش این شایستگی را دارند و تنها مشکل موجود که موجب شده این طرح به سن یازده سالگی برسد نبود پول ‌و اعتبار است؛ از حق نگذریم پول و اعتبار بود؛ ولی مسئولان لایقی که پیگیر کننده باشند، نبود و اگر هم بود این طرح در اولویت نبود. از این بود و نبودها که خارج بشویم آنچه که مهم و ضروری، به نظر نویسنده می رسد؛ این است که مشکلات بافق را نباید در این مسایل بیمارستان، خطوط مرزی، فرماندار قبل چه کرد و غیره ختم نمود؛ بافق دارای مشکلات و معضلات عدیده در زمینه آسیب های اجتماعی؛ از جمله طلاق، اعتیاد، بیکاری و نیز مشکلات کارگری است. در سفراستاندار یزد به بافق، معا‌ن عمرانی استانداری او را همراهی می کرد. این نقطه قوت موضوع می باشد و نشان از آن دارد که برای مسئول ارشد استان موضوع جاده به عنوان دغدغه می باشد که معاون عمرانی خود را به همراه آورده است؛ ولی این مشکلات بافق نیست و به نظر می رسد برای حل و فصل مسایل پیش رو باید موضوعات را دسته بندی کرد و سپس در تلاش برای رفع آن برآمد. حضور مسئولان و تصمیم گیرندگان اجتماعی کم از عمرانی ندارد و می طلبد که روسای ادارات مربوطه هم و غم خود را بر روی این کار معطوف کنند و با طرح این موضوع خطرات ناشی از آن را به جامعه و مسئولان تصمیم گیر اعلام کنند و پروایی از بیان واقعیات نداشته باشند. زیرا تا مسئله ای گفته نشود و تا طفلی نگرید داعیه برای آن دلسوزی نخواهد کرد. 
     دوم) به رغم این که گفته می شود چرا مسئولان و مقامات ارشد استان به بافق کمتر سفر می کنند، شاهد آن هستیم که بعد از تغییرات در فرمانداری، این حضور بیشتر شده است، این مسئله را به فال نیک می گیریم و از فرمانداری به عنوان نماینده عالی دولت انتظار هست که زمینه حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه را در این رفت و آمدها فراهم کنند. در سفر استاندار به بافق اگر تدبیر سرپرست فرمانداری بافق نبود، این سفر برای اصحاب رسانه تلخ و ناگوار بود! از آن جهت که استاندار و هیئت همراه برای چندین ساعت در بافق حضور داشتند و وظیفه ذاتی رسانه ایجاب می کند که از این رویداد مهم،گزارش، خبر و مصاحبه تهیه کند تا به افکار عمومی به شیوه صحیح منتقل کند. برخی بی تدبیریها موجبات نگرانی خبرنگاران و اصحاب رسانه شد؛ به گونه ایی که خبرنگاران را از حضور در فرمانداری جهت تهیه گزارش باز داشتند. این نه در عرف و نه در منشور دولت آمده؛ گرچه با دستور سریع فرماندار بافق این رویه تغییر کرد و توانستند خبرنگاران با استاندار یزد نشست خبری بی سابقه ایی برگزار کنند؛ ولی خاطره تلخ این برخورد با رسانه ها و خبرنگاران در تاریخ مطبوعاتی بافق باقی خواهد ماند.  
 
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول