هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خارج شدن واحدهای تولیدی در تملّک بانک‌ها از حالت رکود و تعطیلی

خارج شدن واحدهای تولیدی در تملّک بانک‌ها از حالت رکود و تعطیلی


استاندار یزد خواستار شد:

 

به‌گزارش روابط عمومی استانداری یزد، عصر دوشنبه چهارم بهمن ماه نشست مشورتی راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی تملّک شده توسط بانک‌های استان با حضور «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد، «سیدعلی عزالدینی» معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، نمایندگان بانک‌های استان و نمایندگانی از بخش خصوصی در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه با تملّک واحدهای تولیدی استان توسط بانک‌ها نه تنها مشکلی از بانک‌های استان حل نشده است بلکه این واحدهای صنعتی نیز با تعطیلی مواجه شده‌اند، گفت: لازم است هرچه سریع‌تر این واحدها که طبق گزارشات ارائه شده تعداد آنها 17 واحد است با تعامل و همکاری بانک‌های استان، بخش خصوصی و صاحبان صنایع از حالت رکود و تعطیلی خارج شود.
«سید محمد میرمحمدی» ادامه داد: واحدهای تولیدی در تملّک بانک‌های استان امروز مانند افرادی می‌باشند که در کُما هستند و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با صنعت، معدن و تجارت را می‌طلبد که این واحدها را دوباره احیا کنیم و به زندگی باز گردانیم.
وی افزود: با تملّک واحدهای صنعتی استان توسط بانک‌ها یک سرمایه عظیمی در حال از بین رفتن است و باید در این رابطه به‌گونه‌ای عمل شود که هم مشکل بانک‌ها حل و هم از این سرمایه استفاده حداکثری شود.
میرمحمدی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: کار در حوزه اقتصادی باید با نگاه اقتصادی دنبال شود و اگر این واحدهای تولیدی فعال و مجددأ احیا شوند هرچه درآمد در این زمینه کسب شود به نفع صاحبان صنایع، بانک‌ها، تولید استان و در اصل به نفع مردم است.
گفتنی است در ادامه این نشست در رابطه با راهکارهای عملی برای راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی در تملّک بانک‌های استان تبادل‌نظر و هم‌اندیشی انجام شد.