هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

خارج از استان یزد برای استان تصمیم نگیرد

خارج از استان یزد برای استان تصمیم نگیرد


دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی:

حجت الاسلام دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به بافق در گفتگویی با خبرنگار هفته نامه افق کویر پیرامون تعرفه برق در فصول گرم سال استان یزد گفت: جلسه ای در وزارت نیرو با معاون توانیر کشور با حضور جوکار، نماینده مردم استان یزد و تابش نماینده مردم اردکان انجام شد من نیز حضور داشتم. مقرر می گردد تعرفه برق که در خیلی از مناطق گرمسیر کشوری اجرا می گردید در استان یزد نیز فراگیر شود.
شهرها و مناطقی که بالای 40 درجه گرما دارند تعرفه برق آنان 4000 تومان تخفیف پیدا می کند
وی افزود: قانون مربوطه این است که شهرها و مناطقی که بالای 40 درجه گرما دارند تعرفه برق آنان 4000 تومان تخفیف پیدا می کند رقم قابل توجهی برای خانوار نیست. شهرستان بافق در سالهای گذشته این تعرفه در حقش اعمال شده است. در این جلسه شهرستان های یزد، اردکان، میبد و اشکذر اضافه گردید. شهرستان مهریز به دلیل نرسیدن گرمای آن به 40 درجه و همچنین شهرستان های خاتم، بهاباد و ابرکوه شامل این تعرفه نمی گردند.
وی افزود: نماینده انعکاس دهنده گرمای محیط حوزه انتخابیه خود نیست. درجه گرمایی که توسط هواشناسی در طول سال اعلام می گردد قابل قبول می باشد. من نیز به عنوان یک سوم نمایندگان مدافع حضور داشته، اما چیزی نصیب حوزه انتخابیه‌ام نشد به جز شهرستان بافق که خدا را شکر قبلاً تعرفه داشته است.
تکمیل جاده بافق-یزد تا سه ماه اول سال آینده
در ادامه وی درخصوص روند پیشرفت جاده بافق- یزد چنین گفت: یکی از طرح هایی است که در بافق به صورت جدی در حال پیگیری است. هفته آینده پیمانکار سوم با سرعت کار را ادامه خواهد داد تا سه ماه اول سال آینده بتواند طرح خود را نمایان کند.
هیچکدام از مسئولین مخالف دفن شهدا در منطقه امیرچخماق نبودند
وی در پاسخ به این سؤال که چرا خاکسپاری شهدای گمنام در محل امیرچخماق یزد با تنش و جو نامناسب روبرو گردید گفت: متأسفانه بدشانسی استان بود و هیچکدام از مسئولین مخالف دفن شهدا در منطقه امیرچخماق نبودند. نظر عده‌ای بر این بود در نقطه‌ای خاص خاکسپاری صورت گیرد و دلیل آن هم این بود که احتمال می‌دادند؛ شاید مشکلی برای ثبت جهانی این اثر در یونسکو باشد. عده‌ای نیز معتقد بودند که مانعی به وجود نخواهد آمد. ذاتاً کار اشتباه بود و شهدا بر تمام موارد فضیلت دارند. افتخار دنیا این است که سربازان گمنام را در فضاهای برجسته‌ی شهر دفن می‌نمایند تا به عنوان سمبل مقاومت، دفاع از ملیت و آرمان ها و همچنین تمامیت ارضی معرفی گردند.
ما در ایران جوانان و شهدای قهرمان داریم. برخورد این شکل و بحث‌ها در یزد جایگاهی نداشت. این خاکسپاری با استقبال پرشور مردم صورت گرفت. به عنوان نماینده مردم می گویم صلاح نیست برای مردم یزد که واقعاً ارزشمند، عزیز و ولایی هستند؛ طرح این بحث ها ‌‌‌‌‌‌‌‌مطرح گردد.
استان یزد نباید اجازه دهد خارج استان برایش تصمیم بگیرد و از رسانه ها تمنا می کنیم به این مسائل دامن نزنند، روال عادی را طی نماید.