هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

حلاوت انتظار درضیافت الهی

حلاوت انتظار درضیافت الهی


ما به میهمانی خدا آمده ایم ....

سفره‌ای كه به وسعت بخشندگی خداست پهن شده و من و تو اگه لایق باشیم، دعوت صاحبخانه را لبیك میگیم و ریزه‌خوار این خان پر نعمت الهی میشیم رمضان یك تحولِ، تحولی از خویش به او، از منیّت به آدمیت، از بی‌قیدی به مسئولیت، مسئولیت انسان شدن، خدایی شدن، آسمانی شدن، پیدا كردن گمشده‌های درون، گمشده‌هایی كه اگر بشناسیمشان و پیدایشان كنیم واژه اشرف مخلوقات را درك كردیم و فهمیده‌ایم به مرحمت خدا در روزها و شبهای رمضان، وزنه های سربی معصیت و دنیاخواهی كه زمین گیرمان كرده و حس پرواز در ملكوت خدا را از ما گرفته باز میشه، ولی مشكل اینجاست كه بعضی از ما پرواز كردن را فراموش كرده‌ایم، ولی نباید.
نا امید بود، چون خودش گفته هر كه هستی و هرچه هستی منم كه از مادر بهت نزدیكترم و مادر هرچه هم كه فرزندش اذیتش كنه محبتش نسبت بهش كم نمیشه .....
بارالها: دل‌های ما را به باطل میل مده پس از آنكه به حق هدایت فرمودی، و به ما از لطف خویش اجر كامل عطا فرما كه همانا تویی بخشنده بی منت.
پروردگارا: تشنگان انتظار به هر نوعی شده می‌خواهند خود را سیراب کنند، اما سیراب نمی‌شوند، چونکه عطش منتظران فقط با « ظهور» رفع می شود.
یابن الحسن (عج)
سالی گذشت و زمین گشت در مدار تو                         

اما نداشت خاتمه ای انتظار تو
امسال هم همه ی هفته ها گذشت    
یك جمعه اش نبود زمان قرار تو
قلب مرا ز خانه تكانی معاف كن   

بگذار بماند به رویش غبار تو
این روزها همه به سفر فكر می كنند    
من قصد كرده ام بمانم كنار تو

امسال كه من به درد ظهورت نخورده ام                         

سال جدید كاش بیایم به كار تو
وظیفه ما در مقابل این همه الطاف و عنایات كه از ناحیة مقدس او به ما می‌رسد، شكرگزاری است و كمترین مرتبه شكر آن است كه نعمت‌های ولی خود را در راه مخالفت با او به كار نبریم و موجبات خشنودی او را فراهم آوریم و او را به هر شكل ممكن یاری دهیم، كه این خود یاری خداست و همان چیزی است كه خداوند در برابر آن، وعده نصرت به بندگانش را داده است.پس هر كس كه ادعای دوستی خدا را دارد، باید اولیای او را دوست بدارد.
اگر كسی بخواهد خدا را یاری كند تا مشمول عنایات پروردگار و امدادهای غیبی او واقع شود، باید اولیای او را یاری كند و بدیهی است كه سر سلسله اولیای الهی و محبوب‌ترین افراد در درگاه ربوبی، پیامبر خدا(ص) و اهل بیت(ع) او هستند و آنان سرچشمه همه بركات و واسطه همه فیوضات الهی می‌باشند و آنچه از طرف پروردگار به بندگانش احسان می‌شود به خاطر آنهاست و در عصرحاضر ولایت و خلافت به وجود مبارك حجت بن الحسن(عج‌ا...) اختصاص دارد و اوست كه واسطه میان خدا و خلق می‌باشد، به بركت وجود نازنین اوست كه به همه موجودات روزی داده می شود و به وجود شریف اوست كه زمین و آسمان پایدار مانده است. یاری امام زمان(عج ا...) با تقوا پیشه كردن نیز صورت می‌پذیرد مؤمنی که به صفت تقوا آراسته شد وآثار كمال از او ظاهر شد، امام(عج‌ا...) به وجود او افتخار می‌كند و در حقیقت مایه زینت امام(عج ا...) شده است. و علاوه بر این، دعا در تعجیل فرج آن حضرت(عج‌ا...)، نوعی یاری ایشان است. پس دعا و طلب فرج آن حضرت(عج‌ا...)، زمانی بر یاری امام (عج‌ا...) به حساب می‌آید كه حقیقتاً دارای صفت تقوا باشد.
یاری دادن امام زمان (عج‌ا...) یکی از توفیقاتی است که نصیب هر کسی نمی‌گردد و لیکن با توجه به روایات و احادیث، دستیابی به این منصب کار مشکلی نخواهد بود. یعنی با رعایت یک سری از کارها و انجام ندادن برخی از اعمال نهی شده از جانب اهل بیت (علیهم‌السلام) خیلی راحت می‌توان به این مقام والادست پیدا کرد. یکی از کارهایی که می‌تواند ما را به آقایمان نزدیک سازد، ترک محرمات و انجام واجبات است. عمل کردن به این کار شاید در ظاهر سخت و مشکل باشد ولی در باطن سهل‌الوصول است و راه رسیدن به آن، بزرگ شمردن مقام خداوند است. پس بیایید فرصت را مغتنم شمرده و در این ماه ضیافت الهی نعمت خود را بیشتر بیاد بیاوریم و در این شبها بالأخص لیالی قدردسته جمعی با دعا به درگاه ایزد منان به جهت تعجیل در ظهور امام عصر (عج) ادب ومعرفت خود را نسبت به آن امام همیشه زنده و محبوب شیعیان نشان دهیم . به امید رسیدن بهار واقعی ... " بهار ظهور "
کاش در این رمضان لایق دیدار شوم...سحری با نظر لطف تو بیدار شوم...
کاش منت بگذاری به سرم مهدی جان...تا که همسفره تو لحظه ی افطار شوم...
استشمام عطر خوشبوی رمضان گوارای وجودتان...
التماس دعا
«اکبر خالقدادی»