هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

حقوق نجومی چهار نفر به خزانه بازنگشته است

حقوق نجومی چهار نفر به خزانه بازنگشته است


سخنگوی دولت اعلام کرد

به گفته نوبخت براساس بررسی‌های انجام شده حقوق‌های نامتعارف ۲۳ میلیارد تومان بود که بجز ۴ نفر بقیه به خزانه بازگشت داده شد. 
ایسنا|  محمدباقر نوبخت - رئیس سازمان برنامه و بودجه - درباره حقوق‌های نجومی گفت: دیوان محاسبات پرونده ۳۴۷۰ نفر را بررسی کرده و ۳۹۷ نفر که حقوق نامتعارف دریافت کرده بودند را شناسایی کرد.
نوبخت در ادامه به بحث پرداخت یازانه نقدی اشاره کرد و گفت: ۷۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سطح کشور یارانه نقدی دریافت می‌کنند که ماهانه ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود.
او که پنج‌شنبه ۱۷ آذرماه در بازدید از ایستگاه شماره یک(تشکیلاتی راه‌آهن همدان) سخن میگفت با بیان اینکه این ایستگاه در دو فاز احداث می‌شود، افزود: فازهای 1 و ۲ این ایستگاه طبق برنامه زمانبندی شده تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.
وی افزود: از یک‌ماه آینده ریل‌گذاری از ایستگاه تشکیلاتی به سمت راه‌آهن همدان آغاز می‌شود و براساس برنامه زمانبندی پیش خواهد رفت.
نوبخت با بیان اینکه پروژه راه‌آهن تهران- همدان- سنندج طبق گزارشات ارائه شده به لحاظ پیشرفت فیزیکی و ریالی پیشرفت خوبی داشته است، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این راه‌آهن تا پایان امسال افتتاح می‌شود.
سخنگوی دولت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حمل و نقل به عنوان زیرساخت‌ در امر توسعه بسیار لازم است، بیان کرد: توسعه شبکه‌های حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در اولویت دولت یازدهم قرار دارد.
وی اضافه کرد: دولت در راستای توسعه شبکه حمل و نقل هوایی اقدام به نوسازی ناوگان هوایی کرده تا مردم بتوانند از سیستم حمل و نقل هوایی مناسبی استفاده کنند.
نوبخت در ادامه با بیان اینکه حمل و نقل ریلی مناسب‌ترین سیستم حمل و نقل در دسترس مردم است، تصریح کرد: امسال برای توسعه حمل و نقل ۲۵۰۰ میلیارد تومان درنظر گرفته شده بود که در سال ۹۶ اعتبارات این حوزه به ۳۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
وی در ادامه با بیان اینکه در دولت یازدهم احداث ۷۰۰ کیلومتر راه‌آهن در یک برنامه زمانبندی مشخص تعریف شد، عنوان کرد: در این مدت ۱۰۰۰ کیلومتر راه‌آهن نوسازی و ۱۳۰۰ کیلومتر راه‌آهن با توجه به اولویت دولت در توسعه شبکه ریلی در دستور کار قرار گرفت و احداث شد.
نوبخت با اشاره به اینکه در اقتصاد مقاومتی ارتباط ریلی ۵ استان به شبکه سراسری مطرح شده است که همدان نیز جزء این ۵ استان قرار دارد، اظهار کرد: اعتبارات عمرانی استان‌ها در سالجاری ۷ هزار میلیارد تومان بود که این میزان برای سال ۹۶ بیش از ۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
عملیات اجرایی ایستگاه شماره یک(تشکیلاتی راه‌آهن همدان) سال ۹۱ در دو فاز آغاز شده به طوریکه فاز یک در صورت تأمین اعتبارات خردادماه سال ۹۶ آماده بهره‌برداری است.