هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

حفظ صبــر و متـانت

حفظ صبــر و متـانت



به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر، حجت الاسلام و المسلمین حاج سید‌جواد سلیمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بافق ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه(س) گفت: در آستانه ولادت ثامن الحجج، امام رضا(ع) هستیم.
 وی گفت: زن و دختر جایگاه ارزشمندی را در مسایل دینی اسلامی ما دارند. حضرت ابراهیم(ع) در پیشگاه خدا دعا می‌کند که دختری را به او عنایت کند.
پیغمبر(ص) در روایتی می‌فرماید دختر نعمت است. برکت، انیس و مونس انسان است.
سلیمانی با اشاره به سالروز شهادت رجایی و باهنر گفت: آنها چهره‌هایی بودند که قبل از انقلاب زجرها کشیده و زندان‌ها رفتند.
سلیمانی در خطبه دوم سخن خود را اینگونه آغاز نمود: بنا نبود امروز نماز جمعه بخوانم در اعلام همبستگی با مردم، منتهی از تهران مستقیماً با من تماس گرفتند و گفتند شما نماز جمعه را بخوانید و کارهایی را که در یکی دو روز گذشته انجام دادید را در مقابل مردم مطرح کنید، ما نیز با آقای اژه‌ای مسایل را پیگیری می‌کنیم.
امام جمعه بافق ادامه داد: از روز شنبه (1شهریورماه) هر روز با مسئولین استان تماس تلفنی داشته و دارم. سه‌شنبه هفته گذشته، عده‌ای همراه من به یزد آمدند در حضور آیت‌ا.. ناصری و رئیس شورای سیاست‌گذاری مسایل مطرح شد. در آنجا گفتم جریان باید حل شود، اگر حل نشود نمازجمعه این هفته را نمی‌خوانم و با قاطیعت اعلام کردم. همان روز آیت‌ا... ناصری تماس‌های زیادی در این رابطه گرفتند و آنها هم قول دادند کارگران بازداشت شده آزاد شوند، این خواسته خود من هم بود. این گفته امام جمعه بافق تکبیر جماعت نمازگزار را در برداشت.
حجت الاسلام سلیمانی افزود: به آنها گفتم مردم بافق ولایت محور، متدین و پاک هستند، سابقه مبارزاتی و جبهه آنها را ببینید! کسانی که در راه اسلام خدمت کردند، چرا به آنان اتهام زدند. اگر گروهی از کارگران اعتراض کردند تحصن نبوده! گاهی پسر و پدر هم نسبت به هم اعتراض دارند.
سلیمانی خطاب به مسئولین اعلام کرد: جواب مردم را بدهید! سه ماه قبل نامه نوشتم و گفتم بیایید جواب مردم را بدهید و مشکلات را بررسی کنید. کسی بانظام اختلاف ندارد، مردم پیرو ولایت و طرفدار دولت هستند؛ چرا باید بی‌تفاوت باشید! جواب مردم را بدهید. مردم در مدت چهل روزی که نشستند و اعتراض کردند عکس العملی را نشان ندادند.
امام جمعه بافق افزود: به قرآن مجید و به مادرم فاطمه الزهرا(س) قسم دلم برای زنان و بچه‌هایی که یک گوشه بنشینند در هوای گرم با نبود امکانات خون هست.
وی ادامه داد: گروهی بیایند، بررسی کنند و خواسته‌های مردم را برآورده کنند. تکیه گاه ما شرکت سنگ‌آهن است. باید حرکت‌های جوارمعدنی شروع شود و در کنار هم مشکلات مردم حل شود.
سیدجواد سلیمانی گفت: خدا را گواه می‌گیرم از هیچکس شکایت نکرده و نخواهم کرد. مردمی که در کنار من هستند و من در کنار آنها هستم نباید خدای ناکرده اتهام به آنان زد، مردم پاک و متدین هستند.
وی تصریح نمود: مردم خلاف قانون حرکت نمی‌کنند و قانونمدار هستند و خواسته غیرمشروع نخواستند؛ چرا توپ را مرتب به زمین ما می اندازید مسئولین چرا از تهران نمی‌آیند تا پاسخگو باشند.
امام جمعه بافق اعلام کرد: خدا شاهد هست در چهل و هشت ساعت گذشته هزاران تلفن از تهران به من زده شد که جواب ندادم. مردم بزرگوار در این شهر مانده‌ام و می‌میرم شما باید تشییع جنازه‌ام کنید. من در کنار شما برای رسیدن به حقوقتان هستم.
وی تأکید کرد: حقوق قانونی باید ادا شود، امنیت شغلی باید تضمین شود، قولها باید به آن عمل شود، بازداشت‌شدگان باید آزاد شوند. توصیه‌ای که به خواهران و برادران دارم این هست که هیچکس حریم دیگری را نشکند آرام سخن بگویید شخصیت همدیگر را نگه دارید. نمی‌گویم بنشینید یا ننشینید خواسته‌های مشروعتان را مطرح کنید امیدوارم حل شود.
سلیمانی افزود: خدا را گواه می‌گیرم همانگونه که شما خواب ندارید من هم ندارم! استراحت ندارم! هر تلفنی که مادر یا خواهر به من می‌زند قلبم آتش می‌گیرد. سعه صدر و متانت خود را حفظ کنید، حرکتی انجام نشود که باعث تشنج شود، دشمن آماده است از این حرکتها سوء استفاده کند.
همه مسئولین در استان موظف هستند پیگیری کنند تا به لطف الهی فرزندان ما آزاد شوند.
امام جمعه بافق در پایان خطبه‌های نماز جمعه خطاب به مردم بافق گفت: قابل نیستم و خاک کف پای شما هستم، برای همه شما ارزش قائلم، متانت و صبوری خود را حفظ کنید، با پیگیری انشاا.. مشکلات حل شود. شنیدم دیشب دعای کمیل داشتید خدا را به امیرالمؤمنین (ع) قسم می‌دهم که یاریمان کند.
مطمئن باشید که با دعا مشکلات حل می‌شود. ما خود را فدای ولایت می‌کنیم فدای نظام می کنیم، ولی فدای سنگ نمی‌کنیم.
حاشیه ها
- حاج سیدجواد سلیمانی امام جمعه شهرستان بافق علی رغم میل باطنی این هفته نماز جمعه را برگزار نمود.
 نماز جمعه این هفته با 50 دقیقه تأخیر برگزار شد.
- اعضای شورا، فرمانده سپاه، رییس تبلیغات اسلامی، جمعی از طلاب قبل از نماز در منزل ایشان حاضر شده و از وی خواستند تا برای برگزاری نماز جمعه در مسجد جامع حضور بهم رساند.
- مردم در پایان نماز شعارهای از قبیل «حی علی خیرالعمل  امام جمعه مرد عمل»، «زندانیان بی گناه آزاد باید گردند»، «رییس شورای ما آزاد باید گردد»، «صباغیان حمایتت می‌کنیم»، «تشکری حمایتت می‌کنیم»، «مریم رجوی مرگت باد مرگت باد» را سر دادند.
- خطبه‌های این هفته نماز جمعه کوتاه خوانده شد و 15 دقیقه و پنجاه ثانیه به طول انجامید.
- خانواده‌ها و کارگران شرکت سنگ‌آهن در هنگام خروج امام جمعه از مسجد جامع خواستار آزادی فرزندان و همسران خود و نیز حق و حقوق شهرستان شدند.