هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

حفظ حقوق بیت المال در ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی مورد توجه فرماندار بافق

حفظ حقوق بیت المال در ساخت بیمارستان ۹۶ تختخوابی مورد توجه فرماندار بافق



به گزارش هفته نامه افق کویر، صبح روز سه شنبه ۲۲تیرماه؛  دکتر محمد نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان یزد، سیدمهدی طلائی مقدم فرماندار بافق، عباسعلی معظمی رئیس بیمارستان و مدیرفنی دانشگاه، مدیر پروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان از روند پیشرفت این طرح بازدید کردند.

در ابتدا دکتر نوری با حضور در بخش های مختلف بیمارستان ضمن عیادت از بیماران کووید۱۹ در جریان روند درمان و مشکلات آنها قرار گرفت.

در ادامه پس از بازدید، جلسه ای محرمانه با فرماندار برگزارشد. پس از آن  در نشستی در فرمانداری ابتدا در خصوص گرمای طاقت فرسا در محیط داخلی بیمارستان و مشکلات موجود و سپس پیرامون تسریع در تکمیل و بهره برداری هر چه زودتر از این پروژه بحث و تصمیم گیری شد.

نقاط قابل ارتقا حتما پیگیری خواهد شد

ابتدا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه فرماندار شهرستان بافق جزء یکی از فرمانداران بسیار فعال در سطح استان می باشد؛ اظهار کرد: در بازدید امروزمهم این است؛ که از بخش های بیمارستان بازدید شد. نقاط قوتی وجود داشت و نقاط قابل ارتقایی که حتماً باید پیگیری کنم.

در هوای گرما باید مراقب محیط بیمارستان بود

وی پیرامون وضعیت و میزان رضایتمندی بیماران گفت: مردم از خدمات درمانی و خدمات پزشکی بیمارستان راضی بودند؛ باید بحث های لجستیک را مقداری تقویت نماییم. در این هوای گرم باید مراقب بود تا بیماری که خودش مشکل دارد؛گرما در محیط بیمارستان باعث آزار و اذیت وی نشود.

دکتر نوری تصریح کرد: باید سریع تاسیسات و برق بیمارستان مراقبت و به سرعت هماهنگی های لازم انجام خواهد گرفت.

ژنراتور برق بیمارستان مناسب نیست

وی با توجه به شرایط برق بیمارستان  اعلام داشت: ژنراتور برق مناسب نیست؛ باید تأمین اعتبار و برق بیمارستان را ساماندهی کرد.

دکتر دانشی باید امنیت حیاتی را مهیا کند

سپس دکتر زارع مدیر درمان دانشگاه با بیان اینکه رییس شبکه بهداشت  و درمان بافق به عنوان رئیس امنیت شهرستان باید امنیت حیاتی را فراهم آورد؛ بیان داشت: بحث این است که با توجه به قطعی برق نباید اصلا خاموشی در بیمارستان رخ دهد.

تابلو برق ۵۰۰ میلیون تومانی در راه است

وی افزود: مشکل از یک دیزل قدیمی و کلید فرسوده بود؛ که باید تعویض و هزینه های زیادی شامل می شود؛ ولاجرم  باید تابلو برق تعویض و طبق برآورد ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نیاز است.

در دمای ۵۰ درجه بافق بیمار می پزد

دکتر نوری در ادامه با اعلام اینکه باید اورژانسی تابلو برق درست و بحث دیزل و چیلر مورد توجه قرار گیرد؛ تاکید داشت: باید حداقل یک‌ الی دو کمپرسور یدک در هوای بافق وجود داشته باشد؛ تا به محض اینکه  سوخت سریعاً جایگزین شود؛ نه اینکه ۱۰ روز برای یک سیم پیچی زمان نیاز باشد؛ اصلاً نباید چنین اتفاقی رخ دهد. در دمای ۵۰ درجه بافق بیمار می پزد.

از فرمانداری بامن تماس گرفته شد

دکتر معظمی رییس بیمارستان بافق خطاب به معاون درمان دانشگاه در خصوص گرما و ایجاد نارضایتی بیماران گفت: شخصا به بیمارستان مراجعه داشتم و به فکر کار بودم و گلایه ای نبود تا اینکه از فرمانداری با من تماس گرفته شد.

سوپروایزر در بیمارستان چه میکند!

دکترزارع مدیر درمان خطاب به معظمی گفت:سوپروایزرها در بیمارستان چه کار می کنند! که باید این شرایط به وجود بیاید و بیمار گلایمند شود.

ابتدا به موارد مطرح شده از جانب عباسپور مدیر پروژه بیمارستان ۹۶ تختوابی می پردازیم:

طبقه همکف بیمارستان کامل شد

ابتدا " مدیرپروژه بیمارستان ۹۶ تختخوابی در حین بازدید برای معاون درمان دانشگاه و فرماندار بافق توضیح داد: طبقه همکف کاملا پنجره ها بسته شده و قرارداد سقف کاذب منعقد و تمام کار عملی و آغاز شده است.

وی پیرامون اقدامات طبقه اول؛ بخش دیالیز و اورژانس و سی تی اسکن که اقدامات در زمینه گاز طبیعی به پایان رسیده؛ گفت: فضای معماری در سطح همکف و طبقه اول و دوم  انجام شده و آماده سفید و کف سازی است.

بیمارستان با منزل شخصی فرق دارد

مدیرپروژه با اعلام اینکه کار زمان‌بر  و مرحله به مرحله باید انجام شود؛ عنوان کرد: بیمارستان با منزل شخصی فرق دارد؛ ۶۰ درصد بیمارستان به کار تاسیسات تعلق می گیرد؛ باید این اقدامات به صورت کامل انجام و سپس سقف کاذب نصب شود.

پیشرفت ۶۷ الی ۷۰ درصدی بیمارستان ۹۶ تختخوابی

در ادامه در نشست معاون درمان دانشگاه در خصوص بازدید از بیمارستان ۹۶ تختخوابی که پیشرفت۶۷ الی  ۷۰ درصدی دارد؛ بیان داشت: قرارداد آسانسور و چیلر منعقد شده و مابقی کارهای تاسیساتی و ساختمانی در حال پیشرفت است.

مبلغ ۵ میلیارد تومان از سوی فرماندار برای موتورخانه

وی با بیان اینکه باید طبق زمان بندی مناسب بحث موتورخانه بیمارستان به اتمام برسد؛ گفت: در حاشیه این نشست مقرر شد؛ فرماندار بافق مبلغ  ۵میلیارد تومان بپردازد و مهندس دامن خوش مدیر فنی  دانشگاه علوم پزشکی باید به سرعت کار را به اتمام برساند.

افزایش نیرو انجام نگرفته

در این میان دکتر زارع مدیر درمان دانشگاه در خصوص افزایش نیروی کار بیان داشت: کار پیشرفت داشته؛ اما در خصوص افزایش نیرو اقدامات صورت نگرفته و  همانند دانش آموزی  جلوه می دهد که نمرهه ده یا  یازده گرفته و  ما راضی نیستیم

قول در زمینه تجهیز بیمارستان

سپس دکتر دانشی به بندهای صورتجلسه گذشته اشاره و نام برد: در صورتجلسه ۲۴ فروردین در خصوص درخواست  و پیگیری  تجهیز ات کامل بیمارستان ۹۶ تختخوابی بافق دکتر زارع شخصا قول پیگیری و تجهیزات کامل داده است.

وی گفت: در مورد نصب آسانسور مهندس خوش دامن اقدام نموده  است.

تامین اعتبار مشکلی وجود ندارد

مسعود دانشی در خصوص تامین اعتبار با اعلام اینکه مشکل وجود ندارد؛ بیان داشت: هیچ صورت وضعیتی نداریم. آخرین صورت وضعیت پیمانکار به مبلغ  ۲ و نیم میلیارد  تومان پرداخت شده و آمادگی پرداخت صورت های دیگر را نیز داریم.

نصب درب و پنجره رو به پایان

مدیر شبکه بهداشت و درمان بافق در خصوص درب و پنجره  اعلام کرد: قول یکماهه برای این اقدامات داده شده بود؛ که پس از گذشت مدتی کار انجام شد و فقط نصب چند درب و پنجره مانده است.

وی ادامه داد: در بحث چیلر کار انجام شده و ۴ میلیارد پرداخت آن واریز شده  است.

دکتر دانشی یادآورشد: بحث موتورخانه و افزایش نیرو از جمله بندهای صورتجلسه فروردین ماه سالجاری می باشد که عملی نگردیده است.

موتورخانه قیمت فقط گرفته شده

در ادامه مهندس دامن خوش مدیر فنی دانشگاه توضیح داد: در خصوص موتور خانه قیمت ها اخذ شده؛ قراردادی منعقد خواهد شد و در صورت وضعیت خواهد آمد.

تعجب نکن!!!

فرماندار بافق با بیان اینکه پیمانکار تا پایان ۳۰ فروردین تعداد نیروها را باید به ۱۲۰ نفر می رسانده؛ گفت: سه دفعه صورت جلسه شده و  هنوز ۵۷ نفر  نیرو هستند.

پیمانکار خطاب به فرماندار بافق ‌گفت: من ۷۵ الی ۸۰ نیرو دارم و تعجب میکنم که اینگونه  می‌گویید.

فرماندار پاسخ داد: تعجب نکن! تعجب این است؛ که ۷سال اینجا داری بازی می کنی.

پیمانکار ادمه داد: این پروژه دقیقا از برج ۶ سال گذشته  قدرتی پشت کار قرار گرفت و در سه سال و نیم یا  چهارسال این  پروژه ۳ میلیارد جذب  و حدود ۱۰ ماه؛  دوازده و نیم تا سیزده میلیارد تومان جذب داشته؛ یعنی در این پروژه کار انجام گرفته است.

تمام فشار کار را بر سر پیمانکار نگذارید

عباس پور با اشاره به اینکه اگر بخواهیم مسئله را باز کنیم؛ تصریح کرد: در سال‌های گذشته پروژه تامین اعتبار نشده و کارفرما پول نداده است. پیمانکار و همه دست به دست هم دادند و تنها پیمانکار عامل نبوده؛ تمام فشار کار را در این وضعیت اقتصادی بر سر پیمانکار نگذارید با وجود وضعیت کرونا و تامین نیرو در شهرستان بافق که بسیارمشکل است.

برنامه در کار نیست

در ادامه طلایی مقدم  به نکته "سلیمی" جانشین مدیر طرح های عمرانی وزارت بهداشت و درمان؛ که به بافق آمده بود؛ اشاره و افزود: وی در این بازدید حرف جالبی زده؛ برنامه در کار نیست.

پایین انبار است!!!

فرماندار بافق در خصوص موتورخانه گفت:چرا هیچ  اقدامی برای موتورخانه انجام نشده؛ در بازیدها؛ هر دفعه برای پایین صحبت کردم؛ گفتید  انبار است.

تامین اعتبار ۵ میلیاردی فرماندار و آغاز به ساخت موتورخانه

پیمانکار در خصوص اتمام کار موتورخانه اعلام کرد: زمانی که تامین اعتبار شود شرکت مقابل برای ساخت موتورخانه یک پروسه ای را باید طی و یک دوره ۴۰ الی ۵۰ روزه نیاز است تا برای نصب کار انجام شود.

عباسپور اضافه کرد: ما به عنوان پیمانکار باید نفر اجرایی را برای نصب بیاوریم. اکنون بدنه موتورخانه مهیاست و باید تجهیزات  به روی کار بیاید تا اجرایی شود.

در ادامه مدیرفنی دانشگاه گفت: حداقل ۳ماه برای ساخت و ۳ماه برای نصب موتورخانه وقت نیاز است.

اقدام کارشناسی در زمینه آب،برق، گاز و فاضلاب

وی ادامه داد: جهت خرید دیزل، پست پاساژ برق و گاز بیمارستان کارشناس در نظر گرفته شده و باید هماهنگی‌ها صورت بگیرد؛ تا تقویت و استارت زده شود. تا زمانی که بیمارستان راه اندازی شد؛ مشکل برق، آب، گاز و فاضلاب وجود نداشته باشد.

سیدمهدی طلایی مقدم در پایان یادآور شد: زمانی که قول اسکلت بتنی بیمارستان ظرف ۶ ماه داده شده بود؛ زودتر از موعد مقرر کار توسط بیمارستان انجام شد و دانشگاه اصرار داشت تا مناقصه برگزار شود.

برنامه ۶ ماهه تحویل فرمانداری داده شود

وی در بحث برنامه زمان بندی اعلام داشت: توسط دفتر فنی و شخص "دامن خوش" طی گذشت ۲ روز  از تاریخ این جلسه برنامه ۶ ماهه به فرمانداری و  دکتر نوری تحویل داده شود.

فرماندار بافق در بحث حفظ حقوق بیت المال  اذعان داشت: مدتی پیش جلسه ای با مدیرکل دادگستری و دادستان برگزارشد و  موارد  در حال پیگیری و به جدپیگیر هستیم.

خسارت به بیت المال زده شده

وی افزود: این پروژه با گذشت مرورزمان باعث خسارت و نارضایتی مردم شده است؛ بالاخره هزینه ها را نظام می دهد و  از طرف دیگر خسارتی که به بیت المال زده می شود شاید خسارت کمی نباشد.

الهام نصیرزاده|