هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

حضور چشمگیر بافقی ها در جشنواره کتابخوانی رضوی

حضور چشمگیر بافقی ها در جشنواره کتابخوانی رضوی



عذرا عبداللهی| به گزارش هفته نامه افق کویر، در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش کتابخوانی و بهره مندی از سیره ی پاک ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت امام رضا(ع) از طریق مطالعه کتابهای مرتبط با ایشان، امسال نیز نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای هفتمین سال پیاپی جشنواره ی کتابخوانی رضوی را برگزار کرد؛ البته در این جشنواره که امسال برگزار شد و آخرین مهلت ثبت نام آن تا 20 تیرماه سال جاری بود و علاقه مندان می توانستند به دو طریق مکتوب و اینترنتی و در دو قالب فردی و خانوادگی شرکت نمایند. تغییراتی اعمال شد که با توجه برگزاری این جشنواره در راستای تکریم ایام دهه ی کرامت، منابعی با موضوع حضرت فاطمه معصومه(س) و احمد بن موسی(ع) به کتابهای جشنواره اضافه و تعداد کتب دو برابر شد. 
علاقه مندان برای دریافت کتابهای مسابقه از تاریخ 19/01/96 می توانستند به کتابهای عمومی سراسر کشور و یا آدرسwww.iranpl.ir (به صورت فایل pdf ) مراجعه نمایند.
عناوین این جشنواره به شرح زیر می باشد:
-1 کتاب« 10 قصه از امام رضا(ع) برای بچه ها» ویژه ی مخاطبان کودک که شامل مقطع سنی 4 تا 11 سال را شامل می شوند و کودان می توانستند در دو بخش نقاشی و پویش مجازی(ضبط و ارسال فیلم موبایلی) هم زمان شرکت کنند.
-2 کتاب« ماه غریب من» یژه ی نوجوانان 12 تا 17 سال می باشد.
-3 کتب: "مهارتهای زندگی در سیره ی نبوی"،" امام رضا(ع) و زندگی( که محتوای آن با کتاب" زندگی به سبک خورشید"یکسان است)،" بانوی ملکوت"( که برای حضرت فاطمه ی معصومه(س) در نظر گرفته شده) و " چلچراغ" (که ویژه ی حضرت احمد بن موسی(ع) در نظر گرفته شده است). که تمامی این کتابها برای مقطع سنی 18 سال به بالا مخاطبان جوان و بزرگسال در نظر گرفته شده بود.
البته شایان به ذکر است در گروه سنی 18 سال به بالا امکان انتخاب بیش از یک کتاب برای شرکت در مسابقه وجود داشته است و افراد فقط در مقاطع سنی مشخص شده می توانستند در مسابقه شرکت کنند و امکان شرکت در مقاطع پایین تر و بالاتر وجود نداشته است. در ضمن در فراخوانی که در استان و  شهرستان بافق مبنی بر این جشنواره داده شد، در استان یزد 40 ارگان برای مشارکت نیروهای تحت پوشش خود اعلام آمادگی کردند که در این میان شهرستان بافق با 18 ارگان یزد و اشکذر به ترتیب با 8 و 6 ارگان بیشترین مشارکت دستگاههای اجرایی را داشته اند.
تعداد افرادی که از این شهرستان در این جشنواره شرکت کرده اند، به این شرح است
1730 نفر به صورت مکتوب و بیش از 650 نفر به صورت آنلاین در این جشنواره شرکت کردند که این رقم برای شهرستان خوشحال کننده می باشد.