هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

حذف یارانه نقدی به بازنشستگان رسید

حذف یارانه نقدی به بازنشستگان رسید



برخی بازنشستگان که دریافتی آنها زیر یک میلیون تومان است، اعلام می‌کنند یارانه خردادماه به حساب آنها واریز نشده است
به گزارش تابناک، دولت با محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرده است قصد دارد امسال به صورت تدریجی یارانه ۶ میلیون نفر را قطع کند.
سیاست حذف یارانه نقدی ثروتمندان که مورد استقبال کارشناسان و نمایندگان مجلس قرار گرفته است، باید درست اجرا شود و بنا به گفته رئیس جمهور، به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ماموریت داده است تا یارانه کسانی را قطع کند که از تمکن مالی آنها اطمینان حاصل کرده باشد.
برهمین اساس، این وزارتخانه تاکنون یارانه نقدی بیش از ۴۰۰ هزار نفر را که دارای تمکن مالی بالای بوده‌اند ( بنا به گفته برخی نمایندگان مجلس)، قطع کرده است.
این در حالی است که برخی بازنشستگان که دریافتی آنها زیر یک میلیون تومان است، اعلام می‌کنند یارانه خردادماه به حساب آنها واریز نشده است.
آنان می‌افزایند: وقتی به سامانه www.yaraneh۱۰.ir مراجعه کردیم، در آنجا نوشته شده است شما و خانواده از دریافت یارانه حذف شده اید. ما هم اعتراض کردیم و در انتظار پاسخ هستیم.
برخی از بازنشستگان همچنین می‌گویند: مگر قرار نبود یارانه ثروتمندان قطع شود، چرا دولت یارانه ما که بازنشسته قانون کار با دریافتی زیر یک میلیون تومان هستیم، حذف کرده است.
به گفته آنان، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که لیست حقوق بازنشستگان قانون کار را در اختیار دارد، چطور به این کار مبادرت کرده است؟
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت اعلام کرده است: دولت یارانه نقدی خردادماه بیش از ۷۶ میلیون ایرانی را واریز کرده است.