هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

حالا حالاها کرونا با ما می ماند

حالا حالاها کرونا با ما می ماند



به گزارش هفته نامه افق کویر، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در شهرستان بافق خبرنگارما؛ گفتگویی تلفنی با " دکتر مسعود دانشی" مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق انجام داد.
" دکتر دانشی" ابتدا با اشاره به موارد مثبت در بافق بیان داشت: در 10 روز اخیر چند مورد مثبت درشهرستان وجود داشت. اما وضعیت قرمز نیست.
وی افزود:این افراد یا به مسافرت و یا به عروسی رفته بودند. و یا به نوعی در بیمارستان بستری، و قبل از جراحی متوجه می شوند به کرونا مبتلا هستند.
مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق تصریح کرد: مردم باید همچنان فاصله گذاری را رعایت، از تجمعات و مسافرت دوری و از ماسک در خروجی از منزل استفاده و تا امکان دارد از منزل خارج نشوند.و باز شدن ورزشگاه ها و تالار عروسی ها، دلیل بر این نیست که کرونا نداریم. و باید دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.
وی ادامه داد: در شهرستان بافق به علت عدم رعایت دستورالعمل ها و رفتن به مسافرت و آمدن برخی از افراد به بافق، تعدادی مثبت شدند. این موج دوم کرونا نیست و اگر مردم رعایت کرده بودند هیچ موردی نداشتیم.
"دکتر دانشی" درخصوص آمادگی بیمارستان بافق گفت: بیمارستان برای موج دوم کرونا نسبتاً آماده است و در موج اول نیاز به لوازم از طریق کمک های خیرین و شرکت های تابع خریداری شد. (کپسول اکسیژن، تخت و ...)
وی اعلام کرد: موج دوم ، چون ویروسی جدید است. ویروس از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. و ضعیف تر می شود که هنوز مشاهده نشده و تا کنون ضعیف نگردیده است.

باید زندگی مسالمت آمیزی با کرونا داشته باشیم
وی گفت: درصد زیادی به رفتار خود مردم و ما به عنوان متولیان بهداشت و درمان بر می گردد؛ اگر مردم رعایت نکنند قرار نیست جلوی موج بعدی کرونا گرفته شود. کار اصلی را مردم انجام می دهند و اگر دستورالعمل ها رعایت شود. خود مردم آسایش خواهند داشت. و کار بهداشت و درمان کمتر می شود. مردم با رعایت نکات بهداشتی زندگی مسالمت آمیزی با کرونا داشته باشند.
مدیرشبکه بهداشت و درمان بافق در پایان افزود: اینکه فکر کنند که کرونا برطرف می شود و دیگر وجود نخواهد نداشت؛ به این صورت نیست. حالا حالاها؛ کرونا با ماهست. اگر یک فرد از خانواده ای کرونا بگیرد مشکلات زیادی برای آن خانواده به وجود می آورد. چهارده روز باید قرنطینه شود و ممکن است به سایر افراد خانواده منتقل کند.آسان ترین روش این است که دستورالعمل ها رعایت شود. اگر یک نفر دچار کرونا شود و بگوید دیگر مبتلا نمی شود اینگونه نیست. و ممکن است دوباره مبتلا شود.

سارا شفیعی|