هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جیره بندی آب در روستاهای بهاباد

جیره بندی آب در روستاهای بهاباد



به گزارش هفته نامه افق کویر، مجید منصوری فرد، مدیر شعبه شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان بهاباد در مورد مشکلات قطعی آب روستای پرک، سنجدک و بوئی آباد در ماه های گرم سال گفت: در صدد بودیم تا یک حلقه چاه برای این مناطق حفر شود تا اینکه 17 فروردین ماه سال جاری مجوز حفر چاه بعد از دو سال پیگیری از آب منطقه ای صادر شد.
وی افزود: شبکه آب در روستای پرک است و برای روستای بوئی آباد آب از این منطقه عبور می کند. این دو روستا در سربالایی قرار دارند، باید حتماً شیر فلکه آب روستای پرک بسته شود تا آب به روستای بوئی آباد برسد. برای این موضوع برنامه ریخته شده طبق مشترکی که داریم 5 ساعت آب به روستای زارکوئیه، 8 ساعت سنجدک و 2 ساعت آب به روستای بوئی آباد برسد. از ساعت یک بعد از ظهر تا ساعت 3 آب را برای روستای بوئی آباد می بندیم منتها چون یک ساعت آب در مسیر است دو ساعت آب بیشتر به این روستا نمی رسد. 
منصوری فرد تصریح کرد: مدت حفر یک حلقه چاه بستگی به زمین و عمقی که به آب می رسد دارد و احتمالاً یک ماه طول بکشد.
وی در خصوص جیره بندی آب در این روستاها گفت: تا پایان شهریور ماه این جیره بندی ادامه دارد.
مجید منصوری فرد افزود: مجوز حفر چاه اواسط فروردین ماه به دست ما رسیده است، چون اعتباری نداشتیم و هیچکدام از پیمانکاران حاضر نشدند کار را برعهده بگیرند و چند ماه بعد پول خود را دریافت کنند تا الآن حفر چاه صورت نگرفته است. جدیداً با یک پیمانکار قرارداد بستیم تا این کار را انجام دهند؛ ولی هنوز اعتبار این طرح تأمین نشده است.
وی تصریح نمود: حفر این چاه 60 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد علاوه بر این تجهیز شبکه برق و خط انتقال آن اعتبار جداگانه ای را می طلبد.