هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جوانان و نوجوانان پاتوق ها را رها نموده و خود را باور کنند

جوانان و نوجوانان پاتوق ها را رها نموده و خود را باور کنند



راضيه بيکي| همه ما بهانه هايي داريم که سد راه ما براي دنبال کردن بزرگترين آرزوهايمان مي شوند. بهانه ها فقط توجيهي براي آن دسته از اعتقاداتمان هستند که محدودمان مي کنند. براي اينکه جلو باور کردن بهانه هايمان را بگيريم و بتوانيم آمال و آرزوهايمان را دنبال کنيم، بايد ريشه اين اعتقادات را پيدا کرده و آنها را به باورهايي تبديل کنيم که ما را روز به روز به خودمان مطمئن تر ميکنند.

هفته نامه افق کوير اين هفته به سراغ يکي از جوانان موفق شهرستان بافق رفته است که توانست آمال و آرزوهايي کودکي و نوجواني خود را با اعتماد به خود به باور تبديل کند و افتخاري باشد براي ديار کويري بافق.

حميد فتوحي جوان موفق بافقي از موفقيت خود مي گويد: بچه محله امام رضا(ع) ، داراي 4 برادر و دانش آموز سوم متوسطه رشته رياضي فيزيک دبيرستان مدرسه فارابي هستم. درسم به نسبت خوب است. فوتبال را از کوچه هاي خاکي اين محله شروع کردم پس از مدتي براي تشکيل تيم و حضور در مسابقات در يکي از سالن هاي ورزشي با مربيگري امين ميرعلمي تمرينات خود را ادامه دادم. از آنجا به تيم فوتبال نوجوانان سنگ آهن رفته و به مدت دو سال بازي کردم. در سال 1390 نيز در مسابقات زير سيزده سال غرب آسيا که در شهر يزد برگزار گرديد شرکت نمودم.سرانجام با انتخاب غلامزاده و قاسم اکبري مربي و سرپرست تيم جوانان سنگ آهن به اين تيم راه يافتم.

وي افزود: جعفر کوشکي مربي تيم فوتبال بزرگسالان براي بازي در ليگ برتر استان خواست تا در اين تيم بازي کنم خدا را شکر در موقعيت هاي حساس توانستم سه گل به تيمهاي بزرگسالان اشکذر که در رده دوم قرار داشت، تيم انصار يکي از بهترين تيم هاي بافق در بازي حساس دربي و بازي با خاتم که سرنوشت تيم براي قهرماني ليگ استان رقم مي خورد به ثمر برسانم. ده نفر از بازيکنان بافقي و پنجاه نفر از بهترين هاي استان براي استعداد يابي طي سه مرحله در استان يزد توسط محمود اميري و مهدي پيشتاز مورد آزمايش قرار گرفتند. من جزء ده نفر از کساني هستم که به اردوي تيم ملي راه يافته ايم. آرزوي که هميشه در باورم بود و به آن اعتقاد کامل داشتم. شايد نتوانم حس خوب لحظه شنيدن اين خبر را وصف نمايم.

جوان موفق بافقي اظهار داشت: اهميت دادن به فوتبال پايه، در طي اين يک سال کار ارزنده اي است و اين کار محقق نشد جزء با تلاش تمامي مسئولين و مربيان. تيم نونهالان سنگ آهن در حال حاضر در رتبه خوبي قرار دارد.

فتوحي موفقيت خود را مرهون تلاش خانواده، مربيان و سرپرست تيم خود دانسته و مي گويد: برادر بزرگم مجيد، اعتقاد راسخي به پيشرفت من داشت، حتي زماني کفش چمني با قيمت 1 ميليون توماني برايم خريد.

او با خنده گفت: گرچه مجيد از من خواست هيچ وقت از اين موضوع به کسي چيزي نگويم، اما نشد و دوست داشتم از صميم قلب در اينجا از وي تشکر نمايم. برادر ديگرم سعيد که در تيم بزرگسالان سنگ آهن جايش را گرفتم و او برروي نيمکت ذخيره نشست در منزل حرکت هاي تکنيکي و نمايشي را به من ياد داد.

بازيکن تيم جوانان سنگ آهن ادامه داد: اطمينان دارم بايد به تحصيل در کنار ورزش اهميت بيشتري داده تا بتوان به موفقيت در رده هاي بالاتر دست يافت. من به "رونالدو" ، "مسي" بازيکنان مطرح فوتبال جهان و "علي دايي" و "علي کريمي" علاقه شديدي دارم. علي دايي و کريمي اسطوره هاي فوتبال هستند. دوست دارم اگر روزي به جايگاه آنان برسم از شهرم بافق باز هم نام ببرم.

فتوحي بيان کرد: هيچ پيشرفتي باعث نخواهد شد تا بچه هاي بافق و همبازي هايم از ياد ببرم. بچه هاي بافقي استعدادهاي خوبي دارند قبل از من هم "علي شريعتي"، " عارف فتاحي" و " عرفان رئوفي" به اردوي تيم ملي دعوت شده اند. حتي "فتاحي" توانست جزء بيست و پنج نفري باشد که براي بازي همراه با تيم ملي ايران به ازبکستان برود.

وي در پايان گفت: از نوجوانان و جوانان بافق مي‌خواهم تا به خود بهاي بيشتري بدهند براي رسيدن به درجات بالا در هر زمينه اي لازم است تلاش و همت نمايند. پاتوق ها را رها نموده و خود را باور کنند. من و دوستانم هيچ کدام اهل پاتوق نبوده ايم.