هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جوانان بیش از پیش با اهل بیت دوستی برقرار کنند

جوانان بیش از پیش با اهل بیت دوستی برقرار کنند



به گزارش هفته نامه افق کویر، پنجشنبه هفته گذشته زائران پیاده سرزمین طوس به بافق بازگشته و مورد استقبال مردم شهرستان بافق قرار گرفتند. در ادامه گفتگوی چند تن از مسافران دیار عشق را می خوانید.
سید حبیب میر بافقی، مسن ترین فرد این کاروان پس از مراسم استقبال از زائرین پیاده امام رضا(ع) در جمع خبرنگاران گفت: ۷۸ سال عمر از خدا گرفته ام و تاکنون سه سال است که همراه کاروان پیاده علی بن موسی الرضا(ع) به مشهد مقدس می روم.
وی اظهار کرد: سختی در این راه وجود ندارد و اگر هم مشقتی باشد عشق به آقا آن را سهل خواهد کرد. هر کسی با هدف خاصی در این راه پر خیر و برکت گام بر می دارد، من نیز تا به امروز حاجت خود را از آقا گرفته ام .
میر بافقی ادامه داد: خدا اولاد به من عنایت کرده که همه سالم و صالح هستند؛ امیدوارم جوانان بیش از پیش با اهل بیت دوستی برقرار کنند. هیچ جای عالم خبری نیست.
در ادامه محمد سینا سروش کم سن و سال ترین فرد کاروان در خصوص سفر خود گفت: ۱۳ سال سن دارم. به خاطر سن کمی که داشتم اول اجازه ندادند که در این سفر ثبت نام کنم؛ اما آنقدر اصرار و پافشاری کردم که بالاخره موفق شدم.
وی افزود: باید عاشق باشی و در راه آقا قدم برداری؛ امیدوارم با ظهور آقا امام زمان (عج) تمام مشکلات مردم و من حل شود. برای آنانی که التماس دعا گفتند دعا کردم؛ امید دارم مورد قبول حق تعالی و امام رئوف قرار گیرد.
سروش عنوان کرد: در این سفر یاد گرفتم قدر بزرگتر خود را بدانم و دست بوس آنان باشم. گرچه دوری از خانواده سخت بود؛ اما گذشت. از جوانان بافقی می خواهم که استوار در این مسیر گام بردارند.
محمد شمس الدینی یکی دیگر از این مسافران گفت: 45 سال سن دارم و اولین دفعه است که در این سفر نورانی شرکت کرده ام.
وی افزود: این سفر یک ماهه برای تمام شرکت کنندگان دانشگاه است و طی این راه فقط با طلبیده شدن توسط آقا امام رضا(ع) امکان پذیر است.
شمس الدینی تصریح کرد: از آقا اما رضا(ع) خواستم هر سه فرزندم خوشبخت شوند.
علیرضا پورسلطانی نوجوان 16 ساله ای است که هدف از سفر خود و شرکت در این کاروان پیاده را تزکیه شدن خود بیان کرد و افزود: مجالس روضه و هیئتهای که در این یک ماه برگزار شد برای دوری از گناهان مؤثر بود.
وی عنوان کرد: مهمترین درسی که در این سفر آموختم اخلاق بود و آرزویم فرج آقا امام زمان(عج) می باشد.