هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جوابیه دکتر فرزادگان پزشک معالج کودک 6 ساله فوت شده

جوابیه دکتر فرزادگان پزشک معالج کودک 6 ساله فوت شده



در پی حواشی مربوط به فوت کودک شش ساله بافقی، دکتر فرزادگان، پزشک معالج این کودک جوابیه به شرح زیر ارسال کرده که می خوانید.
سلام و سپاس و تسلیت ویژه به والدین و اقوام محترم صادقی کریم آبادی؛
ما را نیز در مصیبت بزرگتان شریک بدانید.
کودکِ مرحوم توسط مادرش فرحناز صادقی ؛ ساعت ۴ عصر دوشنبه ۲۵ دی ماه به مطب اینجانب دکتر محمد حسن فرزادگان آورده شد و با تشخیص گلو درد چرکی تزریق یک عدد پنی سیلین ۶٫۳٫۳ به همراه ۱/۳ (یک سوم) آمپول ضد استفراغ (متوکلوپرامید) برای وی تجویز و دریافت داشته و سپس به منزل مراجعه مینماید که در ساعت ۸ شب با تماس تلفنی مادرش به مطب گفته می شود نازنین احساس سردی بدن و مختصری حالت تهوع دارد و اینجانب توصیه میکنم درمان را ادامه داده و در صورت ادامه تهوع ۸ قطره متوکلوپرامید را هر شش ساعت یکبار پس از تزریق انجام دهد و تا صبح حال کودک چندان خوب نبوده که با مراجعه به پزشک اورژانس بیمارستان ولی عصر بافق نموده در محل اورژانس بیمارستان کودک تشنج مینماید و سریعأ توسط خانم دکتر زعیمیان (متخصص اطفال) ویزیت شده و به یزد اعزام و در آنجا در بخش ICU بستری می گردد که متأسفانه عصر همان روز فوت می کند.
حدود ساعت یک بعد از ظهر قبل از اینکه کودک فوت نماید یکی از اقوام بیمار با مطب اینجانب تماس می گیرد و با فحاشی و بیان جملات بسیار رکیک اینجانب را تهدید به مرگ میکنند!
اینجانب با تماس تلفن مادر کودک با خانم دکتر منصوری پزشک ICU جویای حال کودک می شوم که ایشان خبر بیمار کبدی و متابولیک ناشناخته قبلی کودک را می دهند و تأکید نمودند که تشنج و حال بیمار هیچگونه ربطی به تزریق پنی سیلین و متوکلوپرامید نداشته است.
اینجانب از مدعیان بیمار سؤال میکنم اگر کسی حساسیت به پنی سیلین داشته باشد آیا نباید درست یا چند دقیقه پس از تزریق بدحال یا دچار شوک یا تنگی نفس گردد؟ تشنج و بیحالی کودک بیمار آنهم ۱۸ ساعت پس از تزریق چه ربطی به پنی سیلین میتواند داشته باشد؟
اینجانب نزدیک به ۲۶ سال است که افتخار خدمتگزاری مردم شریف بافق را داشته ام و افتخاراً بافقی شده ام و خود را جزئی از خانواده مردم نجیب و شریف بافق و فدایی شان می دانم.
خواهشمندم جهت روشنگری و اطلاع عامه همشهریان عزیزم مراتب فوق را انتشار سریع فرمایند.
آرزویم همیشه اینست که سلامت و تندرست باشید.
با تشکر – دکتر محمد حسن فرزادگان