هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جهان را به غفلت بردن خطاست!

جهان را به غفلت بردن خطاست!



هفته پیش گفتگو با یکی از پزشکان با سابقه بافق چاپ شد که در آن بر ضرورت آموزش درباره بیماری صعب العلاج، ایدز هشدار داده بود. این گفتگو از این جهت حائز اهمیت است که دکتر محمدرضا آیت اللهی از مسئولان خواسته بود« شرایطی را فراهم نمایند تا آموزش درباره ایدز به مردم داده شود و فراهم کردن مکان هایی جهت آموزش مانند ادارات و مساجدو حتی بیشتر از این خواسته بود که" آموزش در این زمینه واجب تر و تأثیر گذارتر است" این گفته پزشک عمومی در بافق است که بالغ بر 20 سال در بافق به امر مداوای مردم پرداخته است. این گفته را نباید به آسانی و  سرسری از آن گذشت. به نظر نگارنده این زنگ خطری است که اکنون به صدا در آمده و لازم است تا مسئولین مربوطه به دقت روی این معضل کار نمایند! خطراتی که  در کمین قشر ناآگاه جامعه است با زبانی نرم و بدون شرم و حیا گفته شود؛ چرا که اگر از همین حالا به فکر این معضل نبود، شاید فردا دیر باشد! غفلت و ناآگاهی هیچ پسندیده نیست." چرا که جهان را به غفلت سپردن خطاست" (ادیب پیشاوری)
هر مقدار که بخواهیم بر روی این مسایل سرپوش گذاشته و به نوعی به آن اعتنا نکنیم و جامعه را از این معضل مبرا بدانیم، ولی باید بدانیم که مشکل به قوت خود باقی است و در حال رشد و نمو است.
 امروزه رفت و آمد و ورود این افراد و فرهنگ های مختلف به شهرستان بافق بیشتر شده و در پس این داد وستد فرهنگی که هیچ گریزی از آن نیست، خواه ناخواه مسایلی از قبیل بیماریها واگیردار نیز بیشتر می شود. اگر مسئولان بهداشت، ادارات، مبلغان مذهبی و رسانه ها دست به حرکتی نزنند و در پرتو دستور العمل مدونی راه صحیح را به مردم نشان ندهند. این خطر جامعه ما را مورد آماج قرار خواهد داد. 
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول