هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جشنواره آیین ها و بازی های بومی محلی در روستای قطرم برگزار شد

جشنواره آیین ها و بازی های بومی محلی در روستای قطرم برگزار شد



جشنواره آیین ها و بازی های بومی محلی روستا همانند سال های گذشته و با توجه به همزمانی با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با تاکید بر حفظ شعائر اسلامی و حفظ حرمت این ایام در تعطیلات نوروز 94 توسط ستاد برگزاری برنامه های نوروز به منظور پر نمودن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان روستا و پر رنگ نمودن سنت حسنه صله رحم، شناساندن و اشاعه فرهنگ روستایی و ساده زیستی در بین مردم برگزار شد. که اهم برنامه های اجرا شده در این جشنواره به شرح ذیل می باشد
 مسابقه محلی دغال بازی
یکی از بازی های بومی محلی روستا دغال بازی است که طرفداران بسیاری خصوصاً در بین جوانان دارد. این مسابقه مهیج و شاد در عصر روز شنبه 1 فروردین با حضور 10 تیم شش نفره برگزار شد که پس یک رقابت تنگاتنگ و نفس گیر تیم شماره 4 با اعضای: حسین دهقان، حاج محمد حکیمی، حاج علی دهقان، عباس خالقی، جلال دهقان و جعفر خالقی موفق شدند مقام اول این مسابقه را از آن خود نمایند و در پایان هدایایی به رسم یادبود تقدیم این عزیزان شد.
 مسابقه قوی ترین مردان روستا
مسابقه قوی ترین مردان روستا با حضور 10 شرکت کننده ( علی اصغر دهقان، ابراهیم محمدی، علیرضا خالقی، محمد بیکی، حسام شمس الدینی، علی خالقی، امیر حسین دهقان، مسلم دهقان، حسن دهقان و عباسعلی حاجی شمس الدینی ) روز یکشنبه 02/01/94 ساعت 9 صبح در مدرسه روستا برگزار شد و شرکت کنندگان در 6 بخش دراز و نشست، شنا سوئدی، وزنه تعادل، کنده کشی، حمل گونی شن، کشیدن خودرو به رقابت پرداختند که در پایان مسابقه و طی مراحل مهیج و نفس گیر آقایان ابراهیم محمدی، علیرضا خالقی و محمد بیکی موفق شدند به ترتیب مقام اول تا سوم را از آن خود نمایند و هدایایی به رسم یادبود تقدیم تمامی شرکت گنندگان در این مسابقه گردید.
 مسابقه فوتبال
مسابقه فوتبال گل کوچک ویژه جوانان عصر روز یکشنبه آغاز و شرکت کنندگان در قالب 8 تیم شش نفره طی دو روز به رقابت پرداختند که در پایان مسابقات تیم شماره 4 با اعضای ( محمد بیکی، مهدی ایزدیان، حسن دهقان، علی خالقی، علیرضا ایزدیان، حمید بیکی) موفق شد مقام اول را به دست آورد و هدیه ای به رسم یادبود تقدیم این عزیزان شد. 
مسابقه دومینو
دومین دوره مسابقات دومینو ویژه خواهران با حضور 6 تیم روز یکشنبه 2 فروردین ساعت 3 عصر در محل حسینیه روستا آغاز شد و شرکت کنندگان در یک فضای صمیمی و با شعار های مختلف که همه رنگ و بوی بهار فاطمی داشت به رقابت پرداختند این مسابقه ساعت 7 عصر به پایان رسید و پس از برگزاری نماز مغرب و عشاء با حضور اهالی روستا در محل برگزاری مسابقه شرکت کنندگان به اجرای طرح های خود پرداختند.
داوری این مسابقه به عهده آقای محمد ابوالحکیمی بود که در پایان مسابقه و پس جمع بندی امتیازات تیم شماره 2 با اعضای ( فاطمه دهقان، زهرا خالقی و فاطمه خالقی) موفق شدند بیشترین امتیاز را از آن خود نموده و برنده این دوره از مسابقات شوند.
 مسابقه طناب کشی
مسابقه طناب کشی روز دوشنبه 3 فروردین ساعت 9 صبح در دو بخش برادران و خواهران و در رده های مختلف سنی اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان برگزار شد و پس از پایان رقابت تیم ها و جمع بندی امتیازات گروه های برتر مشخص و هدایایی به رسم یادبود تقدیم برندگان مسابقه گردید
 مسابقه هفت سنگ
مسابقه محلی هفت سنگ روز دوشنه 3 فروردین ساعت 10 صبح در رده سنی نوجوانان و با شرکت 4 تیم برگزار شد و پس از رقابت تنگاتنگ تیم های شرکت کننده تیم شماره 3 شامل ( علی حاجی ابویی، علی اصغر دهقان، محمدسجاد دهقان، علیرضا رجب زاده، محمد حکیم زاده و علیرضا دهقان) موفق شد مقام اول را کسب نماید و در پایان هدیه ای تقدیم این عزیزان شد. 
مسابقه طناب زنی
مسابقه طناب زنی ویژه نوجوانان دختر برگزار شد و در پایان مسابقه و جمع بندی امتیازات جوایزی به نفرات اول تا چهارم ( زهرا خالقی، فرزانه خالقی، فاطمه ریحانی فرد و فاطمه رجب زاده) اهدا شد. 
مسابقه تیر اندازی با تفنگ بادی
مسابقه تیر اندازی با تفنگ بادی نیز ویژه خواهران برگزار شد که پس از پایان رقابت و جمع بندی امتیازات نفرات اول تا سوم این مسابقه مشخص شدند اسامی برندگان به شرح ( زکیه اسلامی، فاطمه دهقان، فاطمه دهقان) می باشند