هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جاده یزد بافق گشوده می شود

جاده یزد بافق گشوده می شود



به گزارش خبرنگار مهر در تاریخ 27 خرداد 1395 عملیات آسفالت قطعه پایانی بزرگراه بافق یزد آغاز می‌شود.
فرماندار بافق در بازدید از قطعه پایانی بزرگراه بافق یزد از آسفالت 5 کیلومتر ابتدایی این پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فوق فرمانده بافق ظهر پنجشنبه برای  اطلاع از آخرین وضعیت اجرایی و پیشرفت عملیات راه‌سازی بزرگراه بافق یزد، از قطعه پایانی این بزرگراه بازدید کرد.
فرماندار بافق در حاشیه این بازدید گفت: پروژه دوبانده شدن محور یزد بافق یکی از مهمترین پروژه‌های استان یزد است که مردم شهرستان بافق انتظاراتی در خصوص توجه به شهرستان و این جاده دارند.
از آنجا که بافق شهری است که اقتصادش متکی بر معادن آن بوده و بیشتر ساکنان آن را کارگران معدن تشکیل می‌دهند. سرنوشت بسیاری از مردم به سرنوشت معادن این شهر گره خورده است لذا مردم بافق معتقدند بخشی از درآمد حاصل از معدن می‌بایست صرف عمران این شهر و رفع مشکلات اساسی آن از جمله فقدان شبکه گازرسانی و ... شود.
فرماندار بافق با اشاره به اقدامات دو سال اخیر دولت برای اجرای 42 کیلومتر باقیمانده از این پروژه گفت: با توجه به مشکلات مالی و اعتباری که برای دولت وجود داشت، پروژه زنده شد و مشغول به فعالیت است اما جای تسریع در اجرای عملیات وجود دارد. وی افزود خوشبختانه بزرگراه بافق یزد مصوبه سفر مقام معظم رهبری را دارد و در این سفر اخیر رئیس جمهوری به استان یزد با حمایت استاندار یزد و معاونین وی مورد تصویب هیئت دولت قرار گرفت و اخیراً اعتبار و ردیف اعتبار ملی آن از سوی دولت ابلاغ شده است.
وی از تعیین مبلغ 300 میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه خبر داد و عنوان کرد: در حدود 23 درصد از این مبلغ تخصیص داده شد که با توجه به جلسات متعددی که با معاون عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان برگزار شده است، امیدواریم با تمام سعی و تلاش این پروژه تا پایان سال 95 به بهره برداری برسد.
فرمانده بافق در ادامه با اشاره به اینکه 143 دهنه پل و ابنیه فنی این قطعه به جز پل رودخانه شور آماده است، خاطر نشان کرد در حال حاضر عملیات زیرسازی 5 کیلومتر ابتدایی این پروژه به اتمام رسیده و آماده آسفالت است که پیمانکار این قطعه(سازمان همیاری شهرداری‌های استان) اعلام کرده این محدوده ظرف مدت 2 هفته آینده عملیات آسفالت آن شروع خواهد شد.
به گفته فرماندار بافق ادامه مسیر به روش جدیدی( تثبیت لایه‌های خاکریز و روسازی راه) در حال فعالیت است که روند عملیات اجرایی را تسریع می‌کند و توسط دو پیمانکار در حال انجام است تا برای روکش آسفالت آماده شود.
فرماندار بافق در پایان به تلفات جاده‌ای این محور در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال شاهد تصادفات زیادی در محور بافق یزد بودیم که منجر به فوت شش نفر از هموطنان شده است که متاسفانه این آمار بالا نگران کننده است که انتظار داریم با توجه به اولویت اول استان و شهرستان، قطعه پایانی این بزرگراه تا پایان سال جاری با اتمام برسد.