هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جاده بافق -یزد قربانگاه مسافرین نوروزی

جاده بافق -یزد قربانگاه مسافرین نوروزی



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، جاده بافق- یزد به دلیل مشکلات و عدم استاندارد بودن مسیری خطرناک برای مسافران این جاده رقم زده است. همانطور که رییس اورژانس بافق نیز در گزارش های خود خبر از تعدد حوادث روی داده در این جاده و مصدومین و فوتی های آن داده بود. سروان امیرحسین ترابی، فرمانده پلیس راه بافق _بهاباد در این باره به هفته نامه افق کویر گفت: محور یزد _بافق مخصوصاً قسمت دوطرفه جاده از پل اسدی تا شهرستان بافق به علت کم عرض بودن، باعث ایجاد انواع تصادفات می گردد که لازم است در اسرع وقت باند دیگر محور یزد_بافق نیز راه اندازی شود و محور یک طرفه گردد همچنین نقاط حادثه خیز محور نیز بایستی بوسیله تابلو و علائم و توسط اداره راه و شهرسازی آشکار شود.
وی تصریح کرد: بیشتر تصادفات در محورهای حوزه استحفاظی شهرستان بافق از نوع واژگونی بوده که علت آن تجاوز از سرعت مجاز، خستگی و خواب آلودگی و صحبت با تلفن همراه می باشد که از رانندگان عزیز و محترم خواهشمندیم در هنگام خستگی از رانندگی اجتناب نمایند و پس از دو ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت نمایند و از صحبت با تلفن همراه در هنگام رانندگی جداً اجتناب نمایند.
سروان ترابی همچنین در توصیه ای به رانندگان افزود: قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمایند و به آن احترام بگذارند. انجام تخلفات حادثه ساز، سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بسیار خطرناک باعث ایجاد تصادف است که باید رانندگان عزیز از ارتکاب به آنها جداً خوداری نمایند.
در ادامه این گزارش به سراغ خانواده اخلاصی یکی از افراد حادثه دیده و داغ دیده این جاده رفته است. 
پدر این خانواده درباره حادثه روی داده گفت: به سمت بافق در حرکت بودم که پایین تر از مسجدابوالفضل(ع) یک خودرویی که گویا خواب یا مشکل دیگری داشته به سمت من آمد که من هم بخاطر عدم برخورد با خودرو مقابل به سمت شانه خاکی کشیدم که خودرو من واژگون گردید. سرعتی نداشتم بازهم سرعتم را کمتر کردم دیگر راهی نبود و نمی شد خودرو را کنترل کنم جاده خیلی باریک بود اصلاً نتوانستم جان خانواده ام را نجات بدهم اصلاً(باگریه).
وی افزود: فرزند 8 ساله ام را از دست دادم و فرزند 4 ساله ام نیز ضربه مغزی گردیده. از همانروز در بخش آی سی یو به سر می برد؛ هنوز به هوش نیامده. کوچکترین فرزندم که 8ماه دارد دچار شکستگی شده من و همسرم نیز از ناحیه سر دچار آسیب گردیده ایم. 
خانواده اکبری یکی دیگر از حادثه دیدگانی هستند که 5 فروردین از شهرکرد به سمت بافق عازم بوده اند بر روی پل اسدی دچار حادثه می گردند پدر خانواده سرتصادف فوت می کند. فرزندشان نیز 22 فروردین به علت جراحتی که در همان حادثه دچار گردیده بود به خواب ابدی فرو می رود.
گفتنی است: خانواده های آسیب دیده از مسافرین شهرستان بوده اند؛ چگونه است که داخل شهرستان همه هم و غم مسئولین تبدیل کردن شهرستان به قطب گردشگری است؛ولی برای شاه راه اصلی که همه تلاش ها را تحت الشعاع قرار می دهد کارمؤثری انجام نمی دهند؟ مگر غیر از این است که جاده و راه یکی از مهمترین عوامل اصلی در پیشرفت شهر و منطقه است؟ خانواده ای که بهترین عزیزانش را در سفر به شهر دیگر از دست می دهد چگونه می تواند مبلغ خوبی ها و زیبایی های یک شهر باشد!!! با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید مسئولین تاچه زمانی نداشتن اعتبار و تحریم ها را علت می آورند؟! تا کی این جاده قربانی خواهد گرفت؟! چند خانواده دیگر به سوگ عزیزانشان باید بنشینند؟!!