هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

جاده بافق ـ یزد قربانی می گیرد

جاده بافق ـ یزد قربانی می گیرد



جاده بافق ـ یزد انگار سیری ناپذیر هست؛ هنوز خون کشتگان آن خشک نشده باز انسان های دیگری طعمه این هیولای وحشت می شوند! 
شنبه هفته پیش بود که مادر و دختری به همراه فرزند خود از یزد به قصد سیریز در حرکت بودند که درست در هفت کیلومتری بافق با یک تریلر تصادف کرده و مادر و دختر در دم به اغوش مرگ می خزند و‌ کودک سه ساله آن مادر، دچار جراحت شده که بیش از سه ساعت در اتاق عمل به سر می‌برد؛ گرچه خوشبختانه حال پسر سه ساله رو به بهبودی است؛ ولی آن مادر و دختر زیر خروارها خاک آرمیده اند و هیچکس هم مقصر نشد! آنچه که از زبان مردم گفته می‌شود؛تریلی در مسیر خود حرکت می کرده اما انحراف به چپ ناگهانی این پراید که معلوم نیست ناشی از چه بوده مرگ را برای سرنشینان پراید رقم زده و در اخر هم مثل همیشه پای قضا و قدر را به میان می کشند! 
جاده بافق ـ یزد که در دولت پیشین قرار بود چهارساله تمام شود اما هفت سال از ان چهار سال می گذرد و عظمی جدی مبنی بر تمام کردن ۴۵ کیلومتر آن نیست! گویی طلسمی بر این جاده زده اند تا کار آن به اتمام نرسد! 
در  اخرین کارگروه مطالبات مردمی که در محل مسجدجامع تشکیل شد، فرماندار بافق از این که جاده در مهلت تعیین شده به پایان نرسیده، عذرخواهی کرد ولی این پوزش چه دردی از مردم را دوا خواهد کرد! مسلما اگر تلاش های بیشتری از سوی مسئولان  در تأمین بودجه و اعتبار صورت می گرفت شاهد تلف شدن انسان ها در این جاده نبودیم!
جاده ایی که روزانه صدها تریلر حامل سنگ چه از معادن بافق و چه از معادن اطراف زرند و سیریز در ان جولان می دهند نباید به یک دهه برسد!
نویسنده نمی خواهد کم کاری را به مسئولان نسبت بدهد خطاب آن است که تمامی احاد جامعه بافق باید دست به کار شوند، همانگونه که در بسیاری از رویدادهای بافق این اتحاد و وحدت بود تا به پیروزی رسیدیم! بیایید یک بار دیگر به خاطر شهرمان تلاش کنیم و از هر راهی که شده این غده سرطانی را از ریشه بخشکانیم.
ما در عرصه انتخابات ثابت کردیم که خواستن همان توانستن است، این جا نیز باید اتحادی واحد شکل گرفته و در کمیته ای قانونی مرکب از مسوولان ،نمایندگان تشکل ها و هیئات مذهبی و نیز صاحبان معادن، تصمیم گیری نموده و اگر قرار است از سوی معادن تامین اعتباری شده، مصوب گردد و اگر هم مردم باید پول این باقیمانده راه را بدهند اعلام تا مردم هم تکلیف خودشان را بدانند! همانگونه که برای تامین اب به استان یزد چوب حراج بر برخی معادن زده شد. اینجا خود مردم، از پس این معضل هم، بر خواهند آمد!
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول