هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تیلاپیای پرورشی در یزد مخرب نیست

تیلاپیای پرورشی در یزد مخرب نیست



سجادی پور : هم اكنون گونه " تیلاپیای نیل " كه به هیچ عنوان مهاجم نبوده و تهدیدی برای زیست بوم دیگر آبزیان محسوب نمی شود در بافق پرورش می یابد
در جلسه ای به ریاست استاندار یزد و با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار، فرماندار بافق و روسای سازمانهای حفاظت از محیط زیست و جهاد كشاورزی استان و تعدادی از كارشناسان مربوطه، در خصوص پرورش و تولید ماهی تیلاپیا در بافق بحث و بررسی شد.
 به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، رییس سازمان جهاد كشاورزی استان و كارشناسان این سازمان، گزارشی از وضعیت پرورش ماهی تیلاپیا در بافق را ارائه دادند.
سجادی پور خاطر نشان نمود : هم اكنون در نزدیك به 130 كشور دنیا كار پرورش این ماهی در حال انجام است و هر سال قریب به 5 میلیون تن ماهی تیلاپیا در دنیا تولید میشود و این رقم تا سال 2025 میلادی به 15 میلیون تن در سال خواهد رسید.
وی افزود: هم اكنون جهت سرمایه گذاری در بافق در امر پرورش این ماهی، دو سرمایه گذار اعلام آمادگی كرده اند تا ماهی تك جنسی شده مورد نیازكل كشور را تامین كنند.
رییس سازمان جهاد كشاورزی استان تاكید كرد: ماهی تیلاپیا گونه های مختلفی دارد از جمله "تیلاپیای موزامبیك" كه جزو ماهیان تزئینی است و هم اكنون گونه " تیلاپیای نیل " كه به هیچ عنوان مهاجم نبوده و تهدیدی برای زیست بوم دیگر آبزیان محسوب نمی‌شود در بافق پرورش می یابد .