هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تکلیف فرماندار بافق مشخص شود

تکلیف فرماندار بافق مشخص شود



55 روز از فرمانداری«محمد علی شاه حسینی» در سمت سرپرست فرمانداری بافق می گذرد؛ او که بنا بر حکم استاندار یزد سرپرست شد و هنوز از حکم قطعی و ثابت وی در بافق خبری نیست! در برخی محافل، از گزینه های آینده فرمانداری بافق سخن در میان است؛  اما تعیین تکلیف آن نباید از  دستور سیاست کار  استاندار یزد  خارج شود؛ اگر نگاهی گذرا به گرایش سیاسی فرمانداران بافق در سالیان گذشته داشته باشیم؛ به این نکته خواهیم رسید که ساختمان فرمانداری بافق در بلوار بسیج همه گونه فرمانداری به خود دیده است. فرماندار بومی و یا غیر بومی؛ بومی دلسوز و یا غیر بومی دلسوز و یا بر عکس؛ برخی از آنها هم شده که بعضا تصمیمات نادرستی گرفته اند و شهر را دستخوش حوادثی نمودند و سرمایه های زیادی چه انسانی و چه مالی به کناری زده شد و یا به مراکزی دیگر منتقل گردیدند.
و این موضوع که فرماندار چه کسی خواهد بود به نظر استانداری یزد و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بستگی دارد که چه کسی توانمند بوده و با سیاست های دولت موافق، تا بتواند در این یکسال باقیمانده از عمر دولت تدبیر و امید، عملکرد قابل توجهی داشته باشد.
حال اگر به این گزینه، شاخصه بومی بودن را نیز اصافه کنیم؛ بطور حتم «جورجین» 
 
فرمانداری بافق تکمیل خواهد شد؛زیرا بافق هم اینک فرمانداری بومی می خواهد که مابقی عمر دولت را به پیشبرد اهداف دولت سر کند نه به شناخت مردم و رفتار گروه‌های سیاسی در بافق!
تنها تفاوت گزینه بومی و غیر بومی همین است که فرماندار به جای صرف وقت بر شناخت افراد و جریانات در بافق؛ وقت خود را صرف اهتمام در طرح ها و امور زیربنایی شهر کند.
بافق، شهری است معدنی که تنها راه امرار معاش مردم از همین راه هست! گزینه های توسعه گردشگری و‌ بخش کشاورزی پایدار نبوده و توازن اقتصادی و درآمدی برای مردم نخواهد داشت! پس به جاست تا بالاترین مقام‌ سیاسی استان یزد در کنار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هر چه سریع تر تکلیف فرماندار بافق را مشخص کنند.
 
 
محمد حسین تشکری بافقی