هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تولید کاغذ از ترکیبات آهک و اضافات آن

تولید کاغذ از ترکیبات آهک و اضافات آن



رضیه زارع پور| به گزارش هفته نامه افق کویر، دکتر ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همزمان با هفته تعاون با حضور در شرکت تعاونی پیشگامان عصر ارتباطات ضمن بازدید از بخشهای مختلف و خطوط تولید بردهای الکترونیک این شرکت در جریان آخرین پیشرفتها و محصولات تولیدی جدید قرار گرفت.
وزیر تعاون پس از بازدید از این کارخانه در جمع خبرنگاران ضمن ابراز خوشحالی از پیشرفت های صورت گرفته در این واحد تولیدی اظهار داشت: شرکت تعاونی پیشگامان عصر ارتباطات شهریور 1392 با یک خط ساده تولید دستگاه‌های حضور و غیاب کار خود را آغاز کرد و باعث افتخار است که امروز این کارخانه در سال آخر دولت، به 4 خط ارتقا یافته است. دکتر ربیعی همچنین میزان اشتغال مستقیم این کارخانه را 200 نفر عنوان کرد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در پیشبرد اقتصاد کشور، اظهار کرد: شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد با سرمایه خرد یک میلیون تا 100 میلیون تومانی 38 هزار نفر از شهروندان یزدی شکل گرفته است.
وی به مردم کشورمان توصیه کرد: در شکل گیری تعاونی ها مشارکت کنند؛ چرا که هم سود و هم اشتغال زایی خوبی به همراه دارد و در اقتصاد کشور بازگشت سرمایه طی یک تا 2 سال کاملاً صرفه اقتصادی دارد و این موضوع در شرکت‌های تعاونی استان یزد محقق شده است.
دکتر ربیعی همچنین درباره افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ پیشگامان نیز با اشاره به دانش طراحان ایرانی به تولید کاغذ از ترکیبات آهک و اضافات آن، اظهار داشت: با طراحی دستگاه تولید کاغذ از آهک و تولید آن در استان یزد، ایران چهارمین کشور دنیا خواهد بود که به این روش کاغذ تولید می‌کند.
وی افزود: به لحاظ مصرف داخل و منطقه به صرفه است که جزو تولید کنندگان منحصر به فرد این محصول در منطقه باشیم. خوشحالم که مهندسان ایرانی نقشه دستگاه را هم طراحی کرده اند و میزان بازگشت سرمایه آن نیز یک ساله است.
ربیعی به همه تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان ایرانی تأکید کرد که کار خوب همیشه حتی در دورانی که اقتصاد وضعیت مناسبی ندارد نیز نتیجه می‌دهد.
لازم به یاد آوری است شرکت تعاونی پیشگامان عصر ارتباطات بزرگترین شرکت تعاونی تولید و مونتاژ بردهای الکترونیک در خاورمیانه است که در زمینه تولید لامپ ها و پروژکتورهای LED فوق کم مصرف و سایر صنایع روشنایی ،تولید سامانه های هوشمند حضور و غیاب سازمانی، سیستم پارکینگ هوشمند، سنسور وزن ،سوخت و تربیون هوشمند نیز فعالیت دارد.