هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

توقعات مردم بافق از دولت

توقعات مردم بافق از دولت



نتایج آراء در بافق نشان داد  اقبال مردم بیشتر به حجت الاسلام رئیسی است تا حجت الاسلام روحانی! بنا بر آمار فرمانداری بافق آقای حسن روحانی توانست 33 درصد از آراء مردم بافق را کسب کند و مابقی آراء به نفع نامزد رقیب بود. این یعنی یک پیام که چرا مردم به دولتی رای ندادند که دارای کارنامه چهار ساله بود و بیشتر به فردی رای دادند که تنها در دستگاه قضایی و این اواخر هم سمتی در تولیت آستان قدس رضوی داشت!به نظر آگاهان به این مسئله ریشه کاهش شدید اعتماد مردم به دولت فعلی را باید در بافق دنبال گشت و در میان مسئولین قبلی اش که وارث این عدم اقبال به دولت روحانی شد. 
مردمی که در چهارسال قبل بیشترین آمار رایشان به دولت تدبیر و امید بود اکنون چه شد که این دولت را با کارنامه چهارساله خودش رها کردند. چه عواملی باعث بروز این موضوع شد. 
اگر نگاهی به چهارسال اخیر در بافق داشته باشیم مهم ترین معضلی که برای بافق ایجاد شد، مسئله خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی بود و واگذاری یک شبه آن به سازمان خصوصی سازی کشور بدون آن که برای مردم و کارگران آن حقی قایل بشوند. بنا بر سیاستهای کلی اصل چهل و چهار قانون اساسی صورت بگیرد . در بافق نه تنها چنین نشد؛ بلکه مخالفان این طرح را زندان کردند و احکام سنگین برای آنان جاری ساختند. در نگاهی دیگر عالی ترین نماینده دولت در بافق به دلیل آن که نتوانست با گروهها و اشخاص و حتی متنفذین جامعه بافق ارتباط برقرار کند؛ بلکه عملاً در مقابل آنان ایستاد و یا به آنان بی توجهی کرد. نتیجه آن موجب بدگمانی به دولت و شخص رییس جمهور محترم شد. اگر دولت تدبیر و امید در انتظارمعجزه ای خواهد بود که اقبال مردم به آن زیاد شده و سنگ بنای نیکی از خود به جا بگذارد به نظر می رسد ترمیم کردن همین بیغوله ها است تا مردم دوباره اعتماد از دست رفته را  به دست آورند و از او به نیکی یاد کنند. 
هم اینک همراهی این دولت با مردم خواهد توانست گره های کور را باز کند. گره ای چون؛ جاده ده ساله بافق، معضلات کمبود متخصص در بیمارستان بافق، حرکت کشاورزی بافق به سمت بهره بردای بهینه از محصولات پسته و خرما به عنوان محصولی سازگار با اقلیم بافق، راه اندازی استخرهای پرورش ماهی تیلاپیا به عنوان گونه ایی خاص از ماهی مطابق با آب و هوای این منطقه ، توسعه صنایع ریلی و جوار ریلی دربافق، به بار نشستن تحقق وعد هایی از جمله کارخانجات جوار معدنی و غیره، توجه به صنعت گردشگری، کیمیایی که متاسفانه در سالیان گذشته از آن غفلت شده  است. 
 
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول