هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

توسعه سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در یزد متوقف شد

توسعه سطح زیرکشت محصولات کشاورزی در یزد متوقف شد



تسنیم|سیدمحمد میرمحمدی ظهر امروز در جمع نخبگان و فرهیختگان استان یزد با اشاره به اینکه اولویت اصلی استان یزد بحث آب است، اظهار داشت: انتقال آب شرب به استان یزد یکی از اقداماتی است که در این زمینه پیگیری شده است.
وی مدیریت مصرف آب کشاورزی را موضوع دیگر مرتبط با آب استان یزد دانست و افزود: در این زمینه ابتدا سیاست توقف توسعه سطح زیر کشت را در دستور کار قرار دادیم و پس از آن روش‌های آبیاری که بتواند از هدر رفت آب جلوگیری کند را دنبال کردیم.
استاندار یزد از اجرای طرح‌های مرتبط با بحث مدیریت مصرف آب کشاورزی یزد در شش حوزه خبر داد و گفت: جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و توسعه کشت‌های گلخانه‌‌ای از جمله این رویکردها و طرح‌هاست.
میرمحمدی در ارتباط با فعالیت بنیاد نخبگان یزد گفت: این بنیاد لازم است یک دسته بندی بر حسب سن و رشته نخبگان ایجاد کند و جلساتی که با آنها برگزار می‌کند را بر اساس این دسته‌بندی‌ها برنامه‌ریزی کند.
وی تصریح کرد: لازم است که موضوع جلسات نخبگان به همفکری و بررسی گذاشته شود و برای اعمال در برنامه‌ریزی‌های کلان، به مدیران استان انتقال داده شود.
استاندار یزد ادامه داد: این که ما جلساتی برگزار کنیم ولی نتیجه‌ای از این بررسی‌ها نداشته باشیم هیچ نکته مفیدی در جلسات ما وجود ندارد، در هر جلسه ما باید راهکارهای عملی برای رفع مشکلات ارائه شود تا مسئولان به اجرای آن بپردازند.
میرمحمدی بر ضرورت حمایت از نخبگان اشاره کرد و گفت: در تمام کشورها برای جذب نخبگان فرصت‌ها و مشوق‌های بسیاری در نظر می‌گیرند و به این وسیله زمینه شکوفایی هرچه بیشتر نخبگان فراهم می‌شود، در کشور ما هم باید این روند به صورت گسترده وجود داشته باشد.