هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

توسعه روستاها باید همه جانبه شود

توسعه روستاها باید همه جانبه شود


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد در سفر به شهرستان بافق عنوان نمود:

به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد روز سه شنبه 15 مهرماه به بافق سفر نمود.
علیرضا قربانیان هدف از سفر خود را به این شهرستان به مناسبت 15 مهرماه روز روستا برشمرد و گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران اولین سالی است که این روز به نام روستا نامگذاری گردیده است و جای دارد به تمام روستائیان این روز را تبریک بگویم. 
وی افزود: با توجه به هماهنگی های قبلی با فرمانداری درمورد اعتبارات اجرایی در روستاهای سطح شهرستان به بافق سفر کردم. قول داده شده بود از اعتبارات ملی، اعتباری در جهت اجرای طرح‌ها و مطالعات روستایی در نظر گرفته شود. همچنین درمورد تخصیص اعتبارات معادن شهرستان بافق توسط فرمانداری تبادل نظر به عمل آمد. تقسیم اعتبارات نیز برای روستاهایی که طرح مطالعاتی آن انجام شده در نظر گرفتند و در اولین فرصت اعتبار به بنیاد مسکن تعلق گرفته و کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.
بافق از 26 روستای دارای بیست خانوار، شانزده روستای آن، مطالعه طرح های آن انجام گرفته و بقیه روستاها با اعتبارات حال حاضر مطالعات آن به پایان می رسد. 
وی مجموع اعتبار برای مطالعه و اجرا در سال 93 را نزدیک به 600 میلیون تومان از اعتبارات استانی و 400 میلیون تومان از اعتبارات ملی، 550 میلیون تومان از اعتبارات معادن بافق که در کل مبلغ حدوداً یک میلیارد و پانصد میلیون تومان می‌باشد را برشمرد و افزود: با توجه به این که در دولت یازدهم تسهیلات مسکن روستایی افزایش یافت در یک ماه پیش در هیئت دولت تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ گردید و سقف وام با همان شرایط از 12 میلیون تومان به 15 میلیون تومان رسید. سیستم زنجیره ای با کارمزد 5 درصد خواهد بود. مقاوم سازی در ساختمان باید اجرا گردد. از 47 هزار واحد مسکونی که در سطح استان داریم بالغ بر 27 هزار واحد تسهیلات مقاوم سازی دریافت نموده‌اند. با این حرکت شاهد ساختمان‌هایی مستحکم خصوصاً در این شهرستان که از نظر زلزله مورد اهمیت و توجه می باشد خواهیم بود.
وی درخصوص مسکن شهری نیز گفت: در روستاهای حریم شهرها ساخت و ساز خواهیم داشت. روستاهایی که دارای جمعیت بالاتری می‌باشند و ظرفیت های زیر ساخت بالاتری دارند در اولویت بیشتری برای تخصیص اعتبارات هستند. 
قربانیان افزود: توسعه روستاها باید همه جانبه شود، عامل مهم ماندگاری مردم در روستاها بوده که می طلبد به موضوع اشتغال اهمیت داده شود.