هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

توزیع نهال رایگان از 22 بهمن لغایت21 اسفند در منابع طبیعی بافق

توزیع نهال رایگان از 22 بهمن لغایت21 اسفند در منابع طبیعی بافق



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر،.منابع طبیعی، به مواد و منابعی گفته می شود که به طور طبیعی به وجود می آید و انسان در پیدایش آنها نقشی ندارد.این منابع از نظر حیاتی به دو دسته تقسیم می شوند:
منابع طبیعی غیرقابل تجدید که پس از بهره برداری، مقدار آن کاهش می یابد و هیچ گاه به صورت اولیه برنمی گردد؛ مثل معادن و مخازن. 
منابع طبیعی تجدید شونده که در صورت مدیریت درست، پس از بهره برداری اصولی، قابلیت تجدید حیات دارند و به وضعیت اولیه برمی گردند؛ مانند جنگل ها و مراتع.
خبرنگار،  این هفته نامه برای روز درختکاری که در پیش رو داریم به سراغ کمال کریمی رییس اداره منابع طبیعی بافق رفته است کریمی در این باره گفت: از 15 اسفند لغایت 21 اسفند ماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است بخاطر اهمیتی که منابع طبیعی دارد و موضاعات مخصوص بحث درختکاری روز 15 اسفند روز درختکاری نامگذاری شده است ما به طبع آن در شهرستان طبق سنوات گذشته مراسم جشن برگزار و کارهایی را انجام می دادیم؛ اما امسال با سال های گذشته فرق می کند به دلیل اینکه میزبان جشن درختکاری استان هستیم و قرار است استاندار، نماینده ولی فقیه و مدیران مرتبط استانی در این مراسم شرکت نمایند.
وی افزود: در منطقه گود گوارکانون بحران فرسایش بادی گوار ، مراسم درختکاری و سخنرانی خواهیم داشت و سعی داریم مراسمی درخور و شایسته مردم بافق برگزار شود.
وی تصریح کرد: توزیع نهال از 22 بهمن ماه مصادف با پیروزی انقلاب اسلامی شروع لغایت 21 اسفند ماه یکماه توزیع نهال داریم، کا ج ،سرو ، اقاقیا ،سنجد تلخ ،زبان گنجشک، نمونه گونه های دارویی و گیاهان غیر مثمر توزیع می کنیم برای معادن، آموزش و پرورش، ادارات و مردم عادی هرکس درخت بخواهد به  اداره مراجعه نموده تا به صورت رایگان درخت در اختیارشان قرار بگیرد.