هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

توجه به معیشت مردم‌اصلی ترین وظیفه نمایندگان مجلس

توجه به معیشت مردم‌اصلی ترین وظیفه نمایندگان مجلس



   هفته گذشته تیتری با عنوان «کارت حلال و حرام» نمایندگان مجلس در هفته نامه افق کویر منتشر گردید. این خبر که به نقل از رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درج گردید با واکنش هایی همراه بود. عده ایی این سخن را مطرح کردند که حقوق نمایندگان به نسبت کارشان بسیار کم هست و باید این مدیران طراز اول کشور، بیش از این مبلغ 5 میلیونی حقوق دریافت کنند. برخی دیگر هم گفتند: اگرچه اصل حقوق آنان کم هست، ولی مزایایی که دارد؛ مانند مخارج دفتر، تلفن همراه، هواپیما، خانه و غیره بر آن حداقل، می چربد. به هر جهت، این حقوق هر مقدار باشد که ما بیشتر از این نمی دانیم و اخبار و اطلاعاتی هم در این زمینه منتشر نمی گردد که به عنوان مثال: مخارج فلان نماینده در فلان حوزه انتخابیه خودش چه مقدار هست و شفافیتی هم وجود ندارد؛ فقط می دانیم نماینده هم مانند سایر مدیران که از کمبود بودجه و اعتبارات می نالند آنها هم کاسه چه کنم، چه کنم در دست گرفته اند و ناله و فریاد می زنند که در تامین مخارج دفتر خودشان هم مانده اند! (العهده علی الراوی)
 از اینها که بگذریم یک نماینده وظیفه قانون گذاری دارد و باید علاوه بر این مسئله، به فکر معیشت مردم نیز باشد. در حقیقت باید با وضع قوانین به فکر رفاه مردم نیز باشد. مردمی که برای این نظام از جان و مال خود گذشتند و کمترین توقع است تا مجلس شورای اسلامی با طرح قوانین، دست دولت را در رفاه بیشتر به مردم باز بگذارد. به هر جهت دولت وظیفه دارد تا مجری طرح های مجلس شورای اسلامی باشد. بطور حتم اگر طرح های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در جهت حل مشکلات و گرانی در کشور باشد مردم رضایت مندی بیشتری از نمایندگان خواهند داشت. در غیر اینصورت نگاهی دیگر به کارنامه نمایندگان خود خواهند داشت!
کارگری که ماهانه حدود 900 هزارتومان حقوق می گیرد و باید از محل این حقوق، هزینه های زندگی خود را تامین کند. پول اجاره منزل داده و یا هزینه های آب و برق را هم پرداخت کند و نیز مخارج تحصیل فرزندان خود را تهیه نماید؛ چگونه می تواند ببیند یک مدیر، این همه حقوق می گیرد و او در تامین حداقل مخارج زندگی خود دست و پا می زند! بطور حتم نمایندگان مجلس شورای اسلامی چنین وظیفه ایی دارند تا همانطور که گرانی ها افزایش می یابد حقوق کارگران نیز روند صعودی داشته باشد. 
دولت توانسته با هدفمندی یارانه ها تا حدودی به اقشار آسیب پذیر کمک کند؛ اما این یارانه ها نیز به نسبت افزایش تورم و گرانی باید بالاتر رود تا فشر آسیب پذیر جامعه دچار مشکل نشود. بطور حتم نمایندگان مجلس به عنوان نمایندگان مردم می توانند با تدوین قوانین و نظارت بر اجرای صحیح آن، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند. بینش و آگاهی نمایندگان حرف اول را خواهد زد و هر مقدار آگاهی نمایندگان به حوزه های انتخابیه بیشتر باشد، حل معضلات این مناطق هم بیشتر خواهد بود مشروط به این که نماینده نیز با مردم و مسئولان محلی و کشوری تعامل داشته باشد. 
 
محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌حسین تشکری بافقی
صاحب‌امتیاز و مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یرمسئول