هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تنها ۱۰ درصد مردم ایران ورزش می‌کنند

تنها ۱۰ درصد مردم ایران ورزش می‌کنند



رشید خدابخش مشاور وزير ورزش كه به همراه معاون فرهنگي آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد حضور يافته بود، اظهار کرد: با استقرار دولت تدبیر و امید و فعالیت دكتر گودرزی در وزارت ورزش، شاید اولین تیم مدیریتی در کشور هست که متخصصین ورزشی بر سر کار مسئولیت ورزش آمده‌‌اند.
وی افزود: البته زمانی آمدند که مسئولیت جوانان هم به مسئولیت ورزش اضافه شده اما در زمینه ورزش هیچ زمان یک تیم به این شکل تخصصی نبوده است.
مشاور وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: دوستان ما هم نگاه علمی و هم نگاه برنامه‌ای به ورزش دارند و این نگاه سبب شده که خیلی از مواردی که به عنوان یک باور وجود داشته، الان مورد نقد قرار گرفته است.
خدابخش تاکید کرد: ماده 13 برنامه توسعه پنجم هم این تکلیف را برای دولت دقیقا تعیین کرده که دولت باید برای زیرساخت‌ها، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی، زیرساخت‌ها را تامین کند.
مشاور وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ماموریت وزارت ورزش و جوانان کمک به توسعه پایدار کشور و اصلاح سبک زندگی مردم تبدیل شده است.
خدابخش اضافه کرد: از یک نگاه صرفا تفریحی و پرکردن اوقات فراغت به سمتی می‌رویم که سهم ورزش و جوانان را در توسعه پایدار کشور ترسیم کنیم.
مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: مردم ما متاسفانه بسیار کم تحرک هستند و آماری که در بهداشت و درمان بیان می‌شود حاکی از این این است که این تحرک اصلا کافی نیست.
مشاور وزیر ورزش و جوانان  افزود: به تازگی وزارت بهداشت و درمان کار خوبی انجام داده و سند تحول درمان را ارائه کرده که ما هم باید سند تحول سلامت در کشور را بنویسیم.
خدابخش افزود: به سرعت تیمی که در وزارت خانه حاضر شدند، اولین کاری که انجام داد، قانون وزارت ورزش و جوانان را انجام شد، چون تا زمانی که این قانون تدوین نمی‌شد، اهداف و وظایف چندان مشخص نبود.
وی بیان کرد: نکته دوم هم برنامه راهبردی بود که رو به اتمام است و هم در بخش جوانان و هم در بخش سلامت این موضوع در حال انجام است.
مشاور وزیر ورزش و جوانان  افزود: در ورزش قهرمانی به دنبال قهرمانی پایدار هستیم، این موضوع نمی‌شود مگر اینکه انبوهی از مردم در آن شرکت داشته باشند و پشتوانه‌ای برای این ورزش به حساب آیند.
خدابخش تصریح کرد: متاسفانه سن سکته در ایران 20 سال پایین‌تر از دنیاست، حدود 20 درصد مردم دچار قند خون و بین 40 تا 50 درصد اضافه وزن دارند.
وی تصریح کرد: اینها آیتم‌هایی هستند که تاکید می‌کنند ما در ایران نیاز به تغییر سبک زندگی داریم.