هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تنها مشکل ما ابعادمان است

تنها مشکل ما ابعادمان است



اکرم عباسی| به گزارش هفته نامه افق کویر، "عالمه سادات میرعلمی گزستانی"، 27 ساله و فوق دیپلم نقشه کشی صنعتی و "امید احمدی"، 27 ساله با 125 سانتی متر قد، زوجی هستند که دو ماه است با هم ازدواج کرده اند. امید احمدی تحصیلات خود را تا اول دبیرستان ادامه داد و بیشتر به کارهای دستی و فنی پرداخته است. وی اصالتاً لرستانی است، ولی چندسالی است که در تهران زندگی می کند. 
در ادامه گفتگو هفته نامه افق کویر با این زوج را می خوانید.
امید احمدی درباره نحوه آشنایی خود با عالمه سادات میرعلمی چنین می گوید: انجمنی به نام انجمن کوچولوهای ایرانی که حدود 700 نفر عضو دارد در تهران تشکیل شد. هیچ سازمان و ارگانی از انجمن کوچولوهای ایرانی حمایت نمی کرد تا اینکه سال 88  فرد خیری دفتری را به انجمن اختصاص داد. هدف انجمن این بود که بچه ها را از خانه ها بیرون بکشد تا منزوی نباشند و رابطه اجتماعی آن ها برقرار باشد. پس از 6 سال فرد خیر، دفترش را خواست و بچه های انجمن پراکنده شدند. در حال حاضر تنها وسیله ارتباطی که اعضاء با هم دارند از طریق شبکه های اجتماعی است؛ ولی زمانیکه دفتر را داشتیم با هم هماهنگ بودیم و بهتر بود. با هم به شهرهای مختلف کشور سفر می کردیم؛ متأسفانه 2 سالی است که از آن شرایط دور شدیم. ازهمین طریق افرادی که در شهرهای دیگر بودند با هم آشنا می شدند. من نیز با همسرم از طریق انجمن آشنا شدم.
امید احمدی درباره شرایط خاص زندگی اش تصریح کرد: متأسفانه مدتی است در بافق پیگیر کار هستم؛ فعلاً کسی حمایت نمی کند. در تهران می توانم فعالیت داشته باشم، ولی می خواهم به خاطر همسرم و شرایطی که دارد در بافق باشم. در تهران معرق و خیاطی کار می کردم آنجا هم بیشتر شاگرد بودم، چون هزینه از عهده راه اندازی کارگاه بر نمی آمدم.
وی افزود: به نظرم بهزیستی یک چیز واهی است، هیچ حمایتی نمی کند، هر کاری خواستم شروع کنم با بهزیستی مشورت کردم برای هر کدام از آنها گفتند به ما ربطی ندارد. نه بودجه داریم نه حمایت 
 
می کنیم؛ ولی با اینکه هیچی نداشتم و در شهر غریب بودم گواهینامه رانندگی و مدرک تعمیرات موبایل را گرفتم، حتی کمک خرج خانواده ام نیز بودم.
احمدی تصریح کرد: 3 خواهر و یک برادر دارم و همه آنها از نظر جسمی مشکلی ندارند. در خانواده همسرم نیز دیگر افراد حانواده مشکل کوتاهی قد ندارند. پزشکان علت کوتاهی قد را ازدواج فامیلی ذکر کردند. 
وی درباره دیدگاه مردم نسبت به خودشان می گویند: دید مردم عوض نمی شود و هر کسی یک دیدی دارد. بستگی به خودمان دارد که از این دید چه برداشتی داشته باشیم. شخصاً در شرایطی که هستم؛ اگر چیز جدیدی ببینم برای من جای تعجب است؛ گاهی اوقات خودم را جای آن طرف می گذارم، ولی وقتی زیاد پافشاری کنند روی طرف، اذیت می شوم" این انگشت اشاره آدم را می کشه".
وی افزود: زمانیکه می خواستم ازدواج کنم نظر خانواده ام این بود که با فرد معمولی ازدواج کنم، ولی قبول نمی کردم، چون می خواستم با یکی که شرایط خودم را دارد و مرا درک می کند ازدواج کنم. نزدیک به 2 سال با آنها صحبت کردم تا قبول کردند با فردی که شرایط مرا دارد ازدواج کنم، چون نمی خواستم به خانواده بی احترامی شود و تا این نگرش را تغییر بدهم، ولی زمانیکه همسر مورد علاقه ام را پیدا کردم ازدواج ما یک ماه بیشتر طول نکشید. 
احمدی درباره زندگی آینده و فرزند دارشدنشان عنوان کرد: اگر فرزندمان مثل خودمان بخواهد قد کوتاه شود ترجیح می دهم فرزنددار نشوم، چون می دانم اذیت می شود و در آینده ما را نیز سرزنش می کند.
وی ادامه داد: از مسئولین می خواهم در مورد شغل کمکم کنند، چون مهارت دارم، ولی برای راه اندازی یک کار تولیدی نیاز به سرمایه دارم، در حال حاضر مشکل بیمه نیز داریم. یک گروه انسانهایی هستیم که نه بهزیستی ما را قبول می کند نه جامعه. تنها مشکل آنها با ما ابعادمان است. هنوز جا نیافتده که ما هم انسان هستیم.