هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تنها استخر بافق، گنجایش ندارد

تنها استخر بافق، گنجایش ندارد



محمد حسین تشکری| شنا، از جمله ورزش هایی است که امروزه خواه ناخواه در سبد خانوارها جا خوش کرده، چه برای کسانی که به این ورزش با نگاه تفریح می نگرند و چه برای آن قبیل از افراد که دنبال معالجه دردهای استخوانی خود توسط پزشک ارتوپد هستند. شهرستان بافق از دیرباز سه استخر داشت، دو استخر سر پوشیده و سر باز در شهرک آهن شهر و یک استخر سرباز در بافق(ورزشگاه تختی)، امروزه، از این استخر فقط یک استخر سرپوشیده کم عمق، آن هم در بافق، فعال است.
اکنون این استخر با خیل مشتاقان به این دو موضوع روبرو شده است؛ تفریح و دوم دردهای مفاصلی که پزشک ارتوپد تجویز نموده است. است به گونه ای که این استخر در ماه مبارک رمضان که معمولا تعطیل بود، امسال مجبور شده سه نوبت یا سانس را پس از افطار دایر کند.
حجم متقاضیان از آنجایی افزایش پیدا کرد که تنها استخر سر بسته آهنشهر به دلیل شکستگی کف استخر دچار تعطیلی شد.« باشگاه آهن» در یک اقدام خاص کلیه نوبت های استخر بافق را اجاره نمود و اکنون گرداننده تنها استخر شهرستان بافق این باشگاه است.
«مهدی دهستانی» در گفتگویی با خبرنگار هفته نامه افق کویر از راه اندازی استخر روباز این باشگاه در دو هفته دیگر یاد کرد و گفت: در جهت جبران این مسئله و این که با حجم متقاضیان روبرو شده ایم. به گونه ای که نوبت های معمولی که بین 60 الی 70 نفر ظرفیت دارد، اکنون به 170 الی 180 نفر رسیده است.
وی در عین حال یاد کرد پیگیر تعمیر استخر روباز شرکت سنگ آهن طی دو هفته آینده هستیم که احتمالاً تا پایان ماه مبارک هم طول بکشد.
وی در پاسخ به این پرسش که چه زمان مرمت استخر سرپوشیده تمام می شود؟ گفت: پرونده تعمیرات مربوط به امور ساختمانی شرکت هست و از آنجایی که قصد دارند مستقیم کلرزنی و تهویه مطابق با استاندارد روز باشد، زمان برخواهد بود، اما نمی دانم تا کی؟
پیش تر از این دهقان مسئول ساختمان شرکت سنگ آهن عنوان کرده بود، عملیات مرمت این استخر به بخش پیمان خواهد رفت تا شرکت برنده،تحت نظارت امور ساختمانی کار خود را انجام دهد.