هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تمایل نداریم کارمان به تجمع کشیده شود

تمایل نداریم کارمان به تجمع کشیده شود


تمایل نداریم کارمان به تجمع کشیده شود

به گزارش خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر؛ در حاشیه جلسه تودیع و معارفه معاونت فرمانداری و بخشدار مرکزی شهرستان بافق شورای اسلامی منطقه سبزدشت اعتراض خود را نسبت به توقف جاده گزوئیه به بخشدار مرکزی جدید و معاون سیاسی امنیتی استانداری اعلام داشتند. به همین منظور خبرنگار هفته‌نامه افق‌کویر برای اطلاع از جزئیات این اعتراض گفتگویی با رییس شورای روستاهای برکوئیه و دولت‌آباد انجام داد.
محمد سالاری رییس شورای برکوئیه گفت: بعضی از رسانه‌ها گزارش غلطی را ارائه می‌دهند و جمعیت منطقه سبزدشت را 200 نفر اعلام نموده‌اند. آمار سرشماری سال 85 اگر بررسی کنند به این موضوع پی خواهند برد؛ روستاهای الحاقی از استان کرمان به استان یزد می باشیم و میهمان این منطقه می باشیم.
وی افزود: محیط زیست علیه ما شعار می دهد، جاده ما اشغال شده است. تاریخ این جاده را بررسی کنید ببینید ما زودتر آنجا جاده داشته‌ایم یا محیط زیست؛ اگر سابقه نشان دهنده‌ی این بود که ما جاده را بعد از اسکان محیط زیست داشتیم خودمان جلوی جاده را خواهیم بست.
سالاری تصریح کرد: ما حمایت خود را از یوزآسیایی اعلام می‌داریم؛ اگر نظرات کارشناسان را بررسی کنید یوز در دشت زندگی می‌کند نه کوه.
حسین عبداللهی رییس شورای دولت‌آباد نیز افزود: کتابی به نام کوه بافق منتشر شده است که در آن درج گردیده است که یوز حیوانی ضعیف جثه‌ای است و در مناطق کم ارتفاع زندگی می‌کند و جاده گزوئیه در کوه "نه سر" که بلندترین منطقه می‌باشد قرار گرفته است! و در حال حاضر اعتقاد دارند جاده سیروس‌آباد که بین جزستان و جاده گزوئیه است راه‌اندازی شود که یوز در آن مناطق بیشتر دیده شده و یکی از گفته‌ها این است که جایی که پلنگ زندگی می‌کند یوز نمی‌تواند زیست داده شود؛ در صورتی که با بررسی‌های انجام گرفته کوه «نه سر» در اول جاده گزوئیه واقع شده است پلنگ دارد و هنوز یوزی در آن منطقه نتوانسته‌اند پیدا کند.
عبداللهی تصریح کرد: شایعه‌ها و دروغ‌های زیادی اعم از کم‌بودن جمعیت، مسیر یوز را منتشر می‌نمایند. 35 کیلومتر راه با ترمیم این جاده نزدیک‌تر خواهد شد.
محمد سالاری افزود: مهندس معدن ناریگان اعلام کرد که یوز آسیایی را در منطقه ناریگان دیده است؛ چرا در آن زمان که نقشه برداری صورت می‌گرفت و هزینه‌ی روستا صرف و خرج شد جلو گیری نکردند.
عبداللهی رییس شورای دولت‌آباد ادامه داد: چطور است که هر دو طرف جاده گزوئیه عین پاره‌خط حفاظت شده است. اولین کسانی که به منطقه سبزدشت رفت و آمد داشته‌اند از همین منطقه بوده؛ چون خیلی خوش آب و هوا می‌باشد، آب انبارهای قدیمی و موقوفات زیادی در این قسمت داریم.
رییس شوراهای هر دو روستا بیان نمودند: تمایل نداریم کارمان به تجمع کشیده شود. اگر این اتفاق نیفتد و پیگیری منطقه سبزدشت صورت نگیرد طور دیگری برخورد خواهیم نمود. از مسئولین بافق خواهشمندیم مسئله ما را بررسی نماید و به کمک روستائیان بیایند.
راضیه بیگی