هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تقسیم بندی سهمیه سوخت برای شهرستانهای بهاباد و بافق با دیگر شهرستانهای استان متفاوت است

تقسیم بندی سهمیه سوخت برای شهرستانهای بهاباد و بافق با دیگر شهرستانهای استان متفاوت است



با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و بالطبع فصل سرما مردم در تکاپوی فراهم کردن سوخت منازل خود هستند. گازوئیل یکی از سوخت‌های پرمصرفی هست که در نبود گاز شهری منازل، مساجد و مدارس برای تأمین گرما به کار گرفته می شود. نبود گاز در شهرستان های بافق و بهاباد باعث شده تا مردم این مناطق در فصل سرما به فکر ذخیره سوخت مصرفی خود باشند. خبرنگار هفته نامه افق کویر گفتگویی با سید رضا خادمی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد انجام داد.

وی از افزایش سهمیه مهرماه خبر داد و گفت: دولت افزایش سهمیه ای به استان داده که توسط وزارت کشور به استانداری ابلاغ می شود و بالطبع آن افزایش سهمیه به شهرستان ها داده می شود. در تابستان چون مصرف کمتر است سهمیه کمتری هم تعلق می گیرد.

وی افزود: امیدواریم با افزایش سهمیه مشکلی برای تأمین سوخت مردم بافق و بهاباد که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند به وجود نیاید؛ اگر خدای ناکرده مشکلی باشد فرمانداری با ما هماهنگ می کند تا در فصل سرد سال مشکلی برای مردم پیش نیاید و دغدغه ای در این خصوص وجود نداشته باشد.

خادمیان تصریح نمود: تقسیم بندی سهمیه سوخت برای شهرستانهای بهاباد و بافق صددرصد با دیگر شهرستانهای استان متفاوت است و سهیمه ای که به شهرستان های دیگر استان تعلق می گیرد بسیار محدود و برای موارد خیلی ضروری می باشد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد افزود: تقسیم بندی سوخت توسط فرمانداری به منازل، مساجد و مدارس صورت می گیردکه بخش کمی نیز در موارد خیلی اضطراری؛ مثل پایگاه های امداد جاده ای، و ... است؛ اما برای بافق و بهاباد عمده مصرف برای مصرف مردم با توجه به جمعیت و درجه حرارت منطقه و تناسبی که گرفته شده است سهمیه تعلق خواهد گرفت.

وی در پایان از مردم خواست تا نسبت به سرمایه ملی که در ایران هزینه کمتری نسبت به کشورهای دیگر دارد و دولت برای تأمین سوخت، یارانه می‌دهد؛ صرفه جویی کنند.

اکرم عباسی