هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تفاوت هفتاد درصدی میوه بافق با استان

تفاوت هفتاد درصدی میوه بافق با استان



اکرم عباسي| هفته نامه افق کوير به منظور پيگيري درخواست شهروندان بافقي پيرامون گراني سرسام آور ميوه در شهرستان بافق گفتگويي با مهندس «ولي اله رنجبر» رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق که به تازگي به اين سمت منصوب شده است،در گفتگويي ويژه تصريح کرد: بازرسي اين اداره بصورت منظم هفته اي يک شب بطور ميانگين و در طول ايام هفته، دو روز از ساعت 10 صبح الي13 از صنوف مختلف بازرسي دارند.

وي افزود: بازرسي ها بر اساس گزارشاتي که از طريق سامانه 124 واصل مي شود صورت مي گيرد اضافه بر آن بازرسي هاي دوره اي از صنف هاي مختلف داريم تا اين شائبه در آنها ايجاد نشود که از چشم بازرسين دور هستند.

مهندس رنجبر ادامه داد: برخي از اصناف مي دانند که بازرسي ها شب انجام نمي‌شود، شايد اين موضوع بر تخلفات تأثير داشته باشد، اين مسئله را با اتاق اصناف هماهنگ کرده و قرار شد هفته اي يک شب بدون اينکه زمان آن ثابت باشد بازرسي از اصناف را داشته باشيم، البته با اولويت ميوه فروشي ها و با توجه به فصل گرما بستني فروشي ها.

مردم بايد با اداره صنعت، معدن و تجارت همکاري کنند

رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق تصريح نمود: در خيلي از بازرسي هايي که صورت مي گيرد متأسفانه منجر به تشکيل پرونده مي شود، فقط موضوعي که هست اداره تعزيرات در شهرستان نيمه فعال است و همين اثر بازرسي ها را از بين مي برد، چون پرونده هاي تشکيل شده به يزد ارسال مي گردد و عملاً زمان زيادي را مي برد تا رسيدگي شود؛ البته اين موضوع را پيگيري نموديم و قول دادند که کارشناس هفته اي يک روز در بافق حاضر شود و به پرونده ها در همين جا رسيدگي شود.

وي افزود: در خصوص تخلفاتي که صورت مي گيرد، هيچگونه مماشاتي با متخلفين نمي کنيم و به جد مطابق با ضوابط و قوانيني که داريم با آنها برخورد مي شود، متأسفانه بعضي از جرايم، بازدارنده نيست، البته اين موضوع هم به سازمان متبوع منعکس شده است، در عين حال با قدرت و جديت از مغازه ها ي مختلف بازرسي مي کنيم؛ ولي مردم هم بايد با اداره صنعت، معدن و تجارت همکاري کنند و هر زماني که با موارد و تخلفي روبرو مي شوند از طريق سامانه 124 اين موضوع را اطلاع دهند تا بحث بازرسي را بهتر ساماندهي کنيم، اگر مردم کمک کنند ما مي دانيم که در بازرسي به سراغ چه مغازه هايي يا صنفي برويم.

وي با بيان اين مطلب که شهروندان براي آگاهي از قيمت ميوه مي توانند با اين اداره تماس حاصل کنند گفت: قيمت ميوه شنبه يا يکشنبه هر هفته اعلام مي شود.

برخي قشر بستني فروش از قيمت اتحاديه تبعيت نمي کنند

رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بافق افزود: مشکلاتي وجود دارد که نياز به پيگيري دارد. قلباً ناراحت هستيم که ميوه به گونه اي عرضه مي شود که مردم هزينه ميوه درجه يک را پرداخت مي کنند و در واقع ميوه درجه دو و سه را مصرف مي کنند، پيگير بازارچه اي هستيم که اگر بتوانيم اين وضعيت را بشکنيم، البته چند نفر از ميوه فروش ها هستند که با هم همکاري مي کنند و در زماني که بازارچه ميوه عرضه مي شد، قيمت ميوه هاي خود را پايين مي آورند، باعث ورشکستگي آن بازارچه مي شوند و بعد دوباره روال خود را پيش مي گيرند.

مهندس رنجبر عنوان نمود: پيگير تقويت تعزيرات در شهرستان هستيم و بازرسيها به طور مرتب انجام مي شود، طي آخرين بازديدي که از سه ميوه فروشي داشتيم يکي از مغازه ها ميوه هاي آن هيچگونه برچسب قيمتي نداشت و اين خلافي هست که محرز مي باشد، فروشگاه ديگري که مراجعه کرديم، برخي ميوه هاي آن هفتاد درصد افزايش قيمت داشت، سيب درجه دو را قيمت صادراتي به مردم مي فروخت و تنها يکي از ميوه فروشي ها مشکلي نداشت.

وي در پايان افزود: برخي قشر بستني فروش از قيمتي که اتحاديه اعلام کرده تبعيت نمي کنند و تلاش مي کنيم تا جلو اين تخلفات را نيز بگيريم.