هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تعویق یکساله تشکیل شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن

تعویق یکساله تشکیل شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن



اکرم عباسی| هفته نامه افق کویر در این شماره گفتگویی با رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق انجام داده است.
اصغر دشت آبادی در پاسخ به این پرسش که» سرانجام کارگران کارخانه کاشی و حقوق معوقه آنها چه می شود؟ گفت: مطالبات معوقه کارگران شرکت صنایع کاشی و سرامیک زمرد بافق به شکایات آنان در مراجع قانونی مستقر در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان رسیدگی شده و دادنامه های صادره جهت اجرای حکم به دادگستری شهرستان ارسال گردیده اند. ادامه روند مربوط به مقررات اجرای احکام است. 
در همین راستا عباس خالقی مدیر اجرای احکام مدنی دادگستری بافق پیرامون حق و حقوق کارگران شرکت کاشی زمرد بافق گفت: پرونده کارگران شرکت کاشی طی دوگروه قبل از عید نوروز سال جاری و پس از عید به اجرای احکام مدنی دادگستری بافق ارسال گردید. در گروه اول بخشی از اموال توقیف و مزایده مرحله اول نیز برگزار گردید. پرونده گروه دوم در مرحله توقیف اموال می باشد.
وی افزود: لازمه رسیدن کارگران این کارخانه به حق و حقوق خود اقدام از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیئت تشخیص اداره کار و هیئت حل اختلاف اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد.
رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان بافق در پاسخ به این پرسش که» باتوجه به اینکه محمدرضا صباغیان به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده و کارگران شرکت سنگ آهن وی را به عنوان نماینده قبول دارند آیا برنامه ای دارید تا انتخابات صورت بگیرد و نماینده کارگران مشخص شود؟ افزود: درخصوص تشکیل شورای اسلامی کار شرکت سنگ آهن بافق با توجه به عدم حصول حدنصاب مقرر در قانون انتخابات به مدت یکسال به تعویق افتاده است. 
وی در پاسخ به این پرسش که» با توجه به اینکه شرکت سنگ آهن به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شده سرانجام شرکت تعاونی توسعه و تعاون آفتاب و آهن چه می شود؟ تصریح کرد: در خصوص شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان باتوجه به اینکه مجمع عمومی طی دومرحله تشکیل می شود مرحله اول مجمع عمومی برگزار شده و نمایندگان اعضا مشخص شدند و انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت در مرحله دوم مجمع در تاریخ دهم خرداد نودو پنج برگزار خواهد شد.