هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تعاونی ظرفیتی برای هم‎‎افزایی و پیشرفت اقتصادی کشور

تعاونی ظرفیتی برای هم‎‎افزایی و پیشرفت اقتصادی کشور



رضیه زارع پور| یازدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر یزد، با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار افق کویر آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره تعاونیهای برتر استان یزد ‌چهارشنبه شب 17 شهریور ماه با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در باغ خان یزد برگزار شد. در این مراسم که نمایندگان مجلس، استاندار و دیگر مدیران دولتی استان یزد نیز حضور داشتند استاندار یزد و دکتر ربیعی وزیر تعاون به ایراد سخنرانی پرداخت.
سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد در این مراسم اظهار داشت: بعد از انقلاب خوشبختانه با رویکرد و نگاهی که شهید بهشتی داشت، بحث تعاون در جمهوری اسلامی رنگ بسیار قوی به خود گرفت و می‌رفت که این بحث به صورت واقعی خودش شکل بگیرد.
وی در ارتباط با سهم تعاون در اقتصاد کشور گفت: مقرر شد که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، 25 درصد سهم اقتصاد کشور را بخش تعاونی شکل دهد.
استاندار یزد گفت: در قانون اساسی، جایگاه تعاونی، جایگاه بسیار خوبی است و بخش خصوصی، بخش تعاونی و بخش دولتی سه عرصه ای هستند که می‌توانند کار کنند و بخش دولتی جایی قرار می‌گیرد که بخش‌های خصوصی و تعاونی نتوانند کاری را انجام دهند و باید این کار توسط بخش دولتی انجام شود.
میرمحمدی با اشاره به اینکه قانون بخش تعاون دست را برای فعالیت بسیار باز گذاشته است، گفت: هرچه در این زمینه تلاش کنیم بیشتر می‌توان به اقتصاد کشور کمک کرد..
وی تصریح کرد: می‌توانیم برای تعاونی هایی که با مشکل مواجه هستند برنامه هایی در نظر بگیریم که از تجربه تعاونی های موفق برای برنامه ریزی بهتر و مناسبتر تلاش کنند.
همچنین دکترربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنان کوتاهی به بیان اهمیت و جایگاه تعاونی در کشور پرداخت و افتتاح صنایع بزرگ با سرمایه‎‎گذاری بیش از 100 میلیارد تومان و اشتغال‎‎زایی برای بیش از 200 نفر در استان یزد را نشانه‎‎ی پویایی صنایع در دولت تدبیر و امید دانست.
وی تعاونی را ظرفیتی برای هم‎‎افزایی و پیشرفت اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: وظیفه داریم که تعاونی را در جایگاه خود که ایجاد اشتغال و کارآفرینی و فقرزدایی است، به جامعه بشناسانیم و آن را باور کنیم.
در پایان این مراسم از 24 تعاونی برتر استان یزد در زمینه‌های مختلف توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجلیل به عمل آمد.