هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تشکیل پرونده سلامت برای همه خانواده‌های یزدی

تشکیل پرونده سلامت برای همه خانواده‌های یزدی



معاون بهداشتی وزیر بهداشت از تشکیل پرنده سلامت برای همه خانواده‌های یزدی خبر داد و گفت: در قالب طرح تحول سلامت می‌توانیم از افزایش چاقی، دیابت و برخی از بیماری‌های غیرواگیردار جلوگیری کنیم.
 فارس ، علی اکبر سیاری در جمع مدیران حوزه سلامت و دستگاه‌های مرتبط با سلامت استان یزد اظهار داشت: بر اساس پرونده سلامت که به زودی برای همه خانواده‌های یزدی تشکیل می‌شود، افراد مورد پایش قرار می‌گیرند و در این طرح به سه دسته تقسیم خواهند شد.
وی عنوان کرد: افراد یا سالم هستند، یا ریزفاکتور دارند یا بیماری دارند که پزشک و کارشناس برای درمان و پیشگیری از بروز بیماری‌ها برای آنها خدمات رایگان در نظر می‌گیرند.
سیاری ادامه داد: پرونده سلامت الکترونیک نیز از جمله مواردی است که در راستای طرح‌های پیشگیرانه در استان یزد اجرا می‌شود و بر اساس این طرح، همه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب پرونده سلامت الکترونیک ارائه می‌‌شود.
وی، یزد را از استان‌های پیشرو در اجرای طرح پرونده سلامت الکترونیک دانست و افزود: با اجرای این طرح‌ها مردم برای درمان بیماری‌ها یا پیشگیری از بروز آنها آماده و توانمند می‌شوند.
معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: باید مردم را توانمند کنیم زیرا تا مردم در صحنه نباشند و از سلامت خود صیانت نکنند، کاری پیش نمی‌بریم.
سیاری خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت در طرح تحول سلامت می‌توانیم از افزایش چاقی، دیابت و برخی از بیماری‌های غیرواگیردار جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه سیگار،‌ قلیان، قند، چربی و نمک باید به تدریج حذف و کم شوند، عنوان کرد: واردات سیگار یک صنعت پرسود است به این معنا که سیگار بسته‌ای 700 تومان وارد می‌شود و بسته‌ای 4 هزار تومان به فروش می‌رسد و عده‌ای به خاطر این سودهای کلان، تجارت خود را ادامه می‌دهند.
سیاری یادآور شد: این در حالی است که سالانه 63 هزار نفر به خاطر عوارض سیگار فوت می‌کنند و دولت نیز سالانه 20 هزار میلیارد تومان در این زمینه برای بیماران هزینه می‌کند.
وی در مورد روغن‌ و اسید چرب ترانس موجود در آن عنوان کرد: تصمیم گرفته شده تا اسید چرب ترانس در روغن‌های وارداتی را به صفر برسانیم