هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

ترک کتاب برایم سخت است

ترک کتاب برایم سخت است



هما السادات رضوی| کتاب‏ها نه فقط مرکّبی بر کاغذند، بلکه گویندگانی هستند که با شنونده خود سخن می‏گویند. کتابی که از سرزمین وحی و خانه دل ائمه(ع) و چشمان رازدار مؤمنان سخن بگوید، تو را به خیر و برکت و نور می‏کشاند و کتابی که از خانه سیاه دل ابلیس و سرزمین متعفن خودخواهی و دنیاگرایی حرف بزند، تو را به بلا و تباهی خواهد کشاند. امام جواد(ع) می‏فرماید: «هر کس سخن گوینده‏ای را با اطمینان به او بشنود، گویا او را پرستیده است؛ اگر گوینده الهی باشد، خدا را پرستیده و اگر گوینده از زبان ابلیس سخن بگوید، ابلیس را پرستیده است.»
هفته نامه افق کویر در این شماره قصد دارد یکی از افرادی را که در عصر ارتباطات و دنیای مجازی، خواندن کتاب یکی از ملزمات زندگی وی شده است را به خوانندگان این هفته نامه بشناساند.
محمد مهدی حسین زاده حدود 62 سال سن دارد و ساکن شهرستان بهاباد می باشد.20 سال است که کتاب می خواند. به گفته خودش یک عمر است که کتاب می خواند.
 وی در این باره به هفته نامه افق کویر گفت: به خاطر علاقه ای که دارم. کتاب های تاریخی و کتاب های ترجمه شده توسط ذیبح ا... منصوری همچنین کتاب هایی که در رابطه با روانشناسی باشد را مطالعه می کنم.  
حسین زاده افزود: عادت کردم و زمانی که می خواهم بخوابم2ساعت باید مطالعه داشته باشم تا خواب بروم. روزی یک ربع تا بیست دقیقه در روز حتماً باید کتاب بخوانم. کتاب زیاد دارم؛ ولی اکثر از کتاب خانه های بهاباد و کتابهایی که دوستانم به من هدیه می دهند یا از مشهد کتاب می فرستند،  مطالعه می کنم. کتابهای ذبیح اله منصوری را 70% خوانده ام. کتاب را که شروع به خواندن می کنم به خاطر علاقه ای که دارم باید تمام کنم و پایانش را بخوانم.
این معلم بازنشسته تصریح کرد: یکی از شغل های من مرغداری است در آنجا مکان خلوتی است که زیر درخت می نشینم و مطالعه می کنم در محل کارم هم 60 الی 70 صفحه مطالعه می کنم.
وی اظهار داشت: در اجتماعی که در حال حاضر زندگی می کنیم؛ اگر کسی نتواند در ماه 3 کتاب بخواند واقعاً از دنیا عقب می ماند. به نظر من هر فرد حداقل در ماه 3 کتاب باید بخواند و در پایان مطالعه اثر با درک و فهم خودش از آن کتاب نتیجه گیری کند. شخصاً به خاطر ارتقاء آگاهی خود مطالعه می کنم تا در مورد مسائل بتوانم اظهار نظر کنم.
وی ادامه داد: یک دایی دارم که از ایشان خط گرفتم و خواندن کتاب را جزء کارهای روزمره خود قرار دادم؛ اگر 100% هم کار و مشغله داشته باشم بازهم مطالعه کتاب را ترک نمی کنم، چون ترک آن برایم سخت است. همسرم نیز به مطالعه کتاب علاقه دارد.