هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تذکر جدید نعمت‌زاده به صنعتگران

تذکر جدید نعمت‌زاده به صنعتگران



مدت‌ها است که بخش صنعت با کمبود نقدینگی دست و پنچه نرم می‌کند، بانک‌ها خزانه‌هایشان را سه‌قفله کرده‌اند و بسیاری از صنعتگران را در صف انتظار خود برای دریافت وام قرار داده‌اند، حال هم که وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید صنعتگران نباید به امید بانکها بنشینند و منتظر تامین مالی بخش صنعت از سوی بانکها نباشند.
 در عین حال، او به تولیدکنندگان توصیه می کند که از راهکارهای دیگر تامین مالی و از جمله شریک تجاری و فاینانس بهره گیرند و چشم انتظار تامین مالی از سوی بانک‌ها نباشند، چراکه به نظر می رسد که بانکها توانایی تامین مالی برای این بخش را ندارند.
نعمت زاده به تازگی در جلسه ای در جمع صنعتگران اعلام کرده است: مشکلات مربوط به تأمین نقدینگی پروژه‌ها و بازگشایی سریع LC با همکاری بانک‌ها مرتفع شود، ضمن اینکه راه‌اندازی به موقع این طرح‌ها تنها با مدیریت و ابتکار و نوع‌آوری مدیران امکان‌پذیر است.
وزیر صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: با عنایت به شرایط خاصی که برای تولیدکنندگان فعال کشور بوجود آمده و مشکلات بانکها نباید فقط به نقش حمایتی بانکها و با تکیه بر اخذ تسهیلات بانکی برای طرحها باشید.
وی گفت: مدیران واقعی به طور قطع یکی از سرمایه‌های کشور بوده و بایستی با عنایت به تأثیرات مثبت در حوزه اشتغال و افزایش تولید ملی مورد حمایت قرار گیرد.

 

مهر