هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تخلف مالیاتی 7 هزار میلیارد تومانی معدن چادرملو محرز است

تخلف مالیاتی 7 هزار میلیارد تومانی معدن چادرملو محرز است


رییس كمیسیون اصل 90، مجلس شورای اسلامی:

رییس كمیسیون اصل 90 مجلس به رغم ادعای تابش نماینده مردم اردکان گفت: تخلف مالیاتی حدود 7 هزار میلیارد تومانی از سوی معدن سنگ آهن چادرملو یزد محرز است و كمیسیون در حال رسیدگی به این موضوع است.
در حاشیه جلسه علنی مجلس پورمختار در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی تخلف معدن چادرملو در كمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پرونده معدن چادرملو در حال بررسی و در مرحله كارشناسی است و بر اساس خبری كه دیروز از كارشناس پرونده گرفته شد كلیات پرونده محرز است و بخشی از این تخلفات در مورد عدم تحقق درآمدهای مالیاتی دولت ازمحل این معدن است.
وی گفت: در اصل درآمدهایی كه باید از طریق پرداخت مالیات توسط معدن به دولت وصول شود پرداخت نشده ولی برخی اختلافات میان معدن و دولت برای محاسبه مالیات وجود دارد.
وی افزود: آنچه كه فعلا اعلام شده است 7 هزار میلیارد تومان از درآمدهای دولت از محل مالیات است كه هنوز محقق نشده و در این موضوع از وزیر اقتصاد و دارایی سوال شده و امیدواریم ایشان به این پرونده ورود كنند و پاسخ سوالات ما را بدهد.
رئیس كمیسیون اصل 90 در مورد برخی صحبت‌ها در مورد تخلفات و ایجاد رانت در این معدن گفت: آنچه كه امروز در كمیسیون مورد بررسی است مرتبط با موضوع درآمدهای مالیاتی است، البته به طور كلی فروش سنگ آهن در كشور از سوی تمام معادن یكی از موضوعات ویژه ما دركمیسیون اصل 90 است كه درحال پیگیری آن هستیم و مهم تر از همه اینها علت خام فروشی سنگ معدن است كه ما به جد پیگیر این موضوع هستیم و از وزارت صنعت و معدن انتظار داریم تنها به بخش تجاری آن نپردازد و موضوع صنعت و معدن را متوجه قرار دهد و معدن داران را به تبدیل مواد خام معدنی به شمش و كالا ترغیب كند.
وی تاكید كرد: اینكه گفته می‌شود مجلس اجازه ورود به پرونده چادرملو را ندارد درست نیست و هر كس می تواند در اینباره صحبتی داشته باشد اما ما به عنوان كمیسیون اصل 90 به وظیفه خود عمل می كنیم چرا كه معدن چادرملو مانند سایر معادن جزو انفال محسوب می‌شود و حق بهره برداری از آن در اختیار شركت های خصوصی است و اگر این شركت ها تخلفی در این ضوابط داشته باشند سلب امتیاز خواهند شد.
گفتنی است پیش از این تابش نماینده مردم اردکان در واکنش به موضوع وجود رانت در معدن چادرملو گفت: طبق پیگیری‌های من متاسفانه در این مورد فضاسازی رسانه ای صورت گرفته است.
وی تاکید کرد :طبق پیگیریهای من در این مورد فضاسازی رسانه ای صورت گرفته است.
نماینده اردکان در تشریح چگونگی طرح خبر رانت در چادرملو گفت: یکی از خریداران سنگ چارملو با شخصی خارج از مجموعه معدنی دچار اختلاف می شود و کار آنها به دادگاه می کشد و طرف مقابل محکوم می گردد. آن شخص با وکیل خود برای ایضاء و اذیت ایشان طرح دعوا مبنی براینکه در خریدها سهم مشارکت دارد می نماید و پس از رد دعوی ایشان در محکمه؛ شروع به نشر اخبار کذب و نامه پراکنی بنام تعدادی از کارگران معدن و بدون امضاء می‌نماید.
با توجه به شدت نشر این اکاذیب در دیماه سال قبل گروه ویژه اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور به شرکت مراجعه و پس از 4 ماه کار مداوم به نتیجه ای مبنی بر وجود تخلف در شرکت نمی رسد.
تابش تاکید کرد:وکیل شخص محکوم شده بدنبال آن است تا با استفاده از ابزار مجلس، خبرنگاران و خبرگزاری ها علیه معدن چادرملو فضا سازی کند.
وی ادامه داد: از دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور درخواست کرده ام اگر مواردی را نقض قانون می بینند به ما ارجاع دهند تا رسیدگی کنیم.
منبع: ابرار