هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تخریب محیط زیست عامل هجوم حیوانات به شهر

تخریب محیط زیست عامل هجوم حیوانات به شهر



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، موسوی رییس محیط زیست شهرستان بافق در مورد رها بودن گرگها و سگ ها در مناطق خارج از شهر بافق گفت: گرگ و سگ از قدیم در منطقه وجود داشته و زیستگاهشان است از گله داران که سوال کنید گرگ به آنها هم حمله می‌کرده است. 
وی افزود: در حال حاضر که جمعیت دام در بافق افزایش پیدا کرده در منطقه حفاظت شده یا اطراف مناطق حفاظت شده جزستان تعداد گرگ ها افزایش پیدا کرده و برخی گله را بدون چوپان و حتی سگ رها می کنند اینگونه است که گرگ به گله می زند و در آنجا با وجود هوای گرم و سوزان بازهم می ماند.
 رییس محیط زیست بافق گفت: هنگامی که اطراف شهر کیلومترها تخریب شده و هیچ جنبنده ای وجود ندارد جوندگان را می کشند و هیچ غذایی برای آنها وجود ندارد این حیوان به شهر آمده و با شرایط شهری وفق پیدا می کند؛ چرا که غذای کافی در شهر پیدا می کند. 
وی تصریح کرد: زمانیکه محیط زیست حیوانات تخریب شود حیوانات برای بقاء خود به شهر پناه می آورند. در این شرایط وقتی سگ ها را می کشیم تعداد شغال و روبا ها بالا می رود و زمانیکه روباه را می کشیم تعداد جوندگان افزایش پیدا می کند و اینگونه باید تعادلی در طبیعت وجود داشته باشد. 
وی پیرامون افزایش و کشتار سگهای سطح شهر افزود: وقتی که اطلاع رسانی به مردم نمی شود دام ها و مرغ های تلف شده را در محیط اطراف رها می کنند و یا افرادی که کشتار انجام می دهند استخوانها و آشغالهای خود را در اطراف شهر می ریزند این امر باعث به وجود آمدن سگ در سطح شهر می شود. این مشکل باید از ریشه حل گردد؛ چرا باید از یکطرف نکات رعایت نگردد و سگ اضافه کنیم از یک طرف بسیار هزینه شود تا سگ ها را بکشیم، باید آشغالها را اصولی دفع کرد تا مشکلات این چنینی پیش نیاید.