هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تخریبی بودن ۴۰درصد از مدارس بافق

تخریبی بودن ۴۰درصد از مدارس بافق


مدیر آموزش وپرورش بافق:

 

 

 

به گزارش بافق خبر؛ نشست شورای اداری آموزش وپرورش بافق با حضور شیرزاد مدیرکل آموزش وپرورش استان وهیئت همراه، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار واعضای شورای اسلامی شهر ، در محل این مدیریت برگزار شد.

در ابتدای مراسم علی اصغر رنجبر به بیان مشکلات فرهنگیان و مدارس بافق پرداخت وگفت: تا۵سال آینده ۳۴۲ نفر ازفرهنگیان شهرستان بازنشسته می شوند که برای سال های آینده بابحران کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم شد . وی اظهار داشت: دربحث کمبود نیروی انسانی مشکلات زیادی را در بعضی از رشته های تخصصی در دوره متوسطه دوم و دوره ابتدایی داریم و امیدواریم با پیگیری های نماینده مردم در مجلس و مدیر کل آموزش و پرورش استان مجوز افزایش سهمیه دانشگاه  فرهنگیان برای شهرستان بافق صادر شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در دو نقطه از شهر مردم از  نبود مدرسه نگران هستند و پیگیری های مکرر در این زمینه داشته اند  یکی محله فخریه و دیگری  بلوار امام جعفر صادق (ع) می باشد که وجود دو مدرسه ابتدایی در محله فخریه به خاطر طولانی بودن مسیر نیاز است وهمچنین  بلوار امام جعفر صادق(ع)  نیز فضای خوبی ندارد چون یک مدرسه را با دیوارهای پیش ساخته نصف کردیم و به دو آموزشگاه تبدیل شده است تا دانش آموزان بتوانند به تحصیل ادامه دهند که این آموزشگاه هم به دلیل عمر بالا باید تخریب وبازسازی شود .

رنجبر در خصوص کددار کردن کانون فرهنگی تربیتی شهرستان نیز بیان داشت: بحث پیگیری کددار کردن کانون که از سال۶۸مصوبه آن از طریق وزارت آموزش وپروش بود و در سال۷۲قرار بود که احداث شود که متاسفانه انجام نشده و با پیگیرهایی که انجام شد اخذ مجوز آن در مراحل نهایی است.

مدیر آموزش وپرورش بافق در ادامه گفت: در بحث گاز کشی مدارس هم با همت فرماندار و دعوت از مدیرکل نوسازی مدارس قول دادند که مناطقی که گازرسانی انجام شده ، مدارس را گازکشی کنند.

علی اصغر رنجبر در خصوص پیگیری پروژه های خیری ضمن تقدیر از تمام خیرین که در امر مدرسه سازی کمک کرده اند  اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده زمین خیری هاشمی به متراژ۲۸۰۰متر مربع برای پژوهش سرا اختصاص داده شد که ۵۰درصد آن از طریق خیری احداث خواهد شد ودر دهه فجر نیز کلنگ آن زده خواهد شد. همچنین دو آموزشگاه خیری نیز در دهه ی  فجر افتتاح خواهد شد .

دبیر شورای آموزش وپرورش بافق ادامه داد: ۶۰درصد زمین هایی که مدارس در داخل آن ساخته شده وقفی است که متاسفانه روزبه روز اجاره های آن در حال افزایش است و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است .

رنجبر در پایان گفت: مشکلی که در بافق وجود دارد این است که نیروهای بازنشسته بویژه در دوره ی ابتدایی کمتر حاضر به ادامه کار در کلاس درس هستند.

مشکل زمین برای مسکن فرهنگیان، کمبود تجهیزات هنرستان وقدیمی بودن آنها ومصوبه ای برای اینکه طبق قانون شرکت هایی که در شهرستان است درصدی را سالیانه به حساب آموزش وپرورش واریز کنند از دیگر مباحثی بود که علی اصغر رنجبر در این نشست مطرح کرد.