هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تحصیل 500د انشجو در دانشگاه پیام نور بافق

تحصیل 500د انشجو در دانشگاه پیام نور بافق



الهام نصیرزاده| هفته نامه افق کویر در این شماره گفتگویی اختصاصی با دکتر اعظم ابراهیمی رییس دانشگاه پیام نور بافق انجام داده است. 
افق کویر: لطفاً خودتان را معرفی و بفرمایید در چه سالی وارد دانشگاه شدید، در چه رشته ای به تحصیل پرداختید و تا چه مقطعی پیش رفتید؟
اعظم ابراهیمی هستم. در مرداد ماه سال1358 در شهر بافق متولد شدم. تحصیلات ابتدایی تا متوسطه را در زادگاهم گذراندم و تحصیلات دانشگاهی خود را از سال 1379 با پذیرش در دانشگاه یزد آغاز نمودم. در سال 85 در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه مازندران فارغ التحصیل شدم و در سال1394 موفق به اخذ مدرک دکتری در رشته حقوق خصوصی گردیدم.
افق کویر:تا قبل از اینکه به سمت ریاست دانشگاه پیام نور بافق منصوب شوید در چه پست های دیگری مشغول به فعالیت بودید؟
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور از سال 1386 تاکنون، معاونت دانشگاه پیام نور بافق، عضو منتخب شورای فرهنگ عمومی شهرستان از سال1391 تاکنون، مدرس دانشگاه سراسری یزد، آزاد اسلامی بافق و حوزه علمیه خواهران بافق
افق کویر: مدیریت این مرکز در چه شرایط و فضای آموزشی به شما داده شده ؟
همانطور که مستحضرید روز به روز از تعداد داوطلبان کنکور کاسته می شود و بالطبع این امر موجب کاهش جمعیت دانشجویان دانشگاهها به خصوص دانشگاه پیام نور، آزاد و غیر انتفاعی می گردد. در کنار تصمیمات کلانی که از سوی وزارت علوم اتخاذ می شود ما نیز برای حل این مشکل در صدد ایجاد رشته های جدید و میان رشته ای و مقاطع تحصیلات تکمیلی هستیم که این امر نیازمند برنامه ریزی و ایجاد زیر ساختهای لازم و مهمتر از همه کمک مادی و معنوی مسئولان استان و شهرستان می باشد.
افق کویر: به عنوان رییس دانشگاه پیام نور بافق چه اهدافی را در اینجا دنبال می کنید ؟
آمایش رشته ها در مقطع کارشناسی با توجه به پتانسیل های شهرستان، توسعه رشته های جدید در مقطع کارشناسی ارشد، تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام و استفاده بهینه از فضاهای موجود از اهم اهدافی است که در جهت تحقق آن نهایت تلاش خویش را بکار خواهیم بست. 
افق کویر: فعالیت ها و پژوهش های صورت گرفته در این مرکز شامل چه مواردی می شود؟
چاپ کتب، انجام طرحهای تحقیقاتی درون و برون سازمانی، چاپ مقالات در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی و همایش های ملی و بین المللی توسط اعضای هیات علمی که امیدوارم با سرعت بیشتری ادامه یابد.
افق کویر: قبل از اینکه رئیس دانشگاه شوید چه اهدافی داشتید و الآن که مدتی از ریاست شما بر دانشگاه می‌گذرد فکر می کنید چقدر به اهدافتان رسیده اید؟
با توجه به اینکه تنها سه ماه از تصدی مسئولیت اینجانب می گذرد؛ طبیعتاً برای سنجش تحقق یا عدم تحقق اهداف مورد نظر کمی زود است؛ اما چشم انداز مثبت و روبه رشدی را پیش بینی می کنم و تمام تلاش خود را خواهم نمود تا در راستای تحقق اهداف عالیه دانشگاه بر اساس اسناد بالا دستی و در قالب برنامه های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت گام بردارم.
افق کویر: اهم فعالیت های شما در این مرکز؟
پیگیری دایر نمودن دوره های کارشناسی ارشد، پیگیری ساخت مجموعه فرهنگی، توسعه فضای سبز که در این راستا شهردار قول مساعد داده است، برگزاری گفتمانهای دینی و کرسی های اندیشی و جلسات نقد و نظر با همکاری حوزه علمیه خواهران. 
افق کویر: مردم بافق چگونه می توانند در پیشرفت دانشگاه پیام نور مؤثر باشند؟
مسلماً در جهت پیشرفت و ارتقا سطح کیفی و کمی دانشگاه به مساعدت مسئولین، همفکری و همراهی نخبگان، روحانیت معظم و خانواده محترم شهدا و مساعدت مالی خیرین نیازمندیم؛ البته شایسته است در اینجا از ورثه محروم حاج رضا جمالی که با اهداء زمین به توسعه فیزیکی دانشگاه مساعدت نمودند تقدیر و تشکر نمایم.
همچنین مردم شهرستان می توانند در جهت افزایش جمعیت دانشجوی دانشگاه مؤثر باشند. با توجه به اینکه دانشگاه پیام نوردر زمره دانشگاههای دولتی به شمار می رود و با عنایت به اینکه میزان شهریه در این دانشگاه پایین است، خانواده ها می توانند با تشویق فرزندانشان به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور در هزینه های رفت و آمد به شهرهای دیگر صرفه جویی کنند. مضاف بر این سیستم حاکم بر دانشگاه پیام نور به نحوی است که حضور در کلاس الزامی نیست و شاغلین می توانند بدون حضور در کلاس فقط در امتحانات پایان ترم شرکت کنند.
افق کویر: در ابتدای ریاست شما در این مرکز چند دانشجو در این مرکز وجود داشت؟ این مرکز هم اکنون دارای چند دانشجو می باشد؟
هم اکنون قریب به 500 دانشجو در 11 رشته کارشناسی و 1 رشته کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند که ان شاا... با پیگیریهای مجدانه از مهرماه سال جاری شاهد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد حقوق خواهیم بود و به حول و قوه الهی درآینده ای نزدیک نیز در رشته کارشناسی ارشد مدیریت به جذب دانشجو اقدام خواهیم نمود.