هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تجمع کارگران آنومالی شمالی در اعتراض به تعطیل شدن این معدن

تجمع کارگران آنومالی شمالی در اعتراض به تعطیل شدن این معدن



به گزارش خبرنگار هفته نامه افق کویر؛ هفتاد نفر از کارگران آنومالی شمالی در اعتراض به تعطیل شدن این معدن شنبه 6 دی در جلوی ساختمان تهیه و تولید واقع در شهرک آهنشهر تجمع نمودند.
یکی از کارگران که تمایل نداشت نام وی فاش شود گفت: آنومالی شمالی قبلاً تحت نظر معدن چغارت بوده که به تهیه و تولید واگذار می شود. در حال حاضر به بهانه ی کم عیار بودن سنگ، کار از 30/9 به دلیل اتمام قرارداد تعطیل شده است. نیروها متعلق به شرکت شهداب هستند و بعد از سال جدید در نظر هست که معدن فروخته شود. این معدن هنوز 30 سال سنگ دارد، حق و حقوق پرداخته شده است زمانی که گندله راه اندازی شود لازم است که کنار چغارت آنومالی باشد.
وی افزود: تضمین شغلی وجود ندارد. مراجعات و پیگیری های زیاد صورت گرفته، اما صحبت این است که چون زیر نظر تهیه و تولید و ایمیدرو هست به ما ارتباطی ندارد. شرکت شهداب هم به دلیل اتمام قرارداد کاری نمی تواند انجام دهد.
محسن شرافت عضو هیئت مدیره شرکت در گفتگویی تلفنی در این خصوص گفت: قرارداد به اتمام رسیده باید به مناقصه برسد و قرارداد جدید اعلام شود. در نظر دارند معدن به مزایده گذاشته شده و به فروش برسد، اما باز قرار بر این گردید کار را تا عید ادامه دهند و بعد در مزایده قرار گیرد.                              راضیه

بیکی