هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تجمع مالباختگان موسسه غیرمجاز ثامن الحجج

تجمع مالباختگان موسسه غیرمجاز ثامن الحجج



سپرده‌گذاران مالباخته موسسه غیرمجاز ثامن الحجج روبروی شعبه این موسسه در بلوار آفریقا تجمع کردند، این تجمع به گونه‌ای بود که تردد وسایل نقلیه در این محل را با مشکل مواجه کرد. به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، موسسه ثامن الحجج که چند سال پیش فعالیت خود را بدون دریافت مجوز از بانک مرکزی شروع کرد، در ماه‌های اخیر با مشکل بازپرداخت سپرده مواجه شد.  این موسسه به دلیل مشکلات شدید مالی امکان پاسخ به سپرده‌گذاران را از دست داد و  منجر به شکل‌گیری یک‌سری تجمعات اعتراضی در مقابل بانک مرکزی و یا شعب این موسسه شد.
این اعتراض‌ها در شرایطی انجام می‌شود که موسسه ثامن الحجج مجوز از بانک مرکزی ندارد و بارها مسئولان بانک مرکزی نسبت به سپرده‌گذاری در این گونه موسسات هشدار داده‌اند.
البته این را هم نباید از قلم انداخت که مسئولان بانک مرکزی تا کنون اطلاع‌رسانی صریحی از موسسات غیرمجاز نداشته‌اند و همواره تاکید کرده‌اند نام موسسات دارای مجوز در سایت بانک مرکزی درج شده است، بنابراین نام هر موسسه‌ای که در سایت نیست، به مفهوم غیرمجاز بودن فعالیت آن است.
پیش از این معاون نظارتی بانک مرکزی درباره موسسه ثامن گفته بود: بر اساس مسئولیت محوله از سوی شورای عالی امنیت ملی به بانک‌مرکزی، کارگروهی به منظور ساماندهی فعالیت موسسات اعتباری غیرمجاز، از جمله موسسه اعتباری ثامن‌الحجج با حضور دستگاه‌های نظارتی و با محوریت بانک مرکزی از اواخر سال گذشته تشکیل شده است.
وی افزود: خوشبختانه با تشکیل کارگروه ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی قرار شده است  برای صیانت از منافع سپرده‌گذاران ورود جدی و فعال‌تری صورت گیرد و بر اساس تصمیمات متخذه انشاا... به زودی با هماهنگی‌های صورت گرفته هیات نظارتی متشکل از نمایندگان برخی از حوزه‌های تاثیرگذار با همکاری هیات مدیره و مدیرعامل موسسه مذکور، اعمال نظارت بر تصمیمات و فعالیت‌های این نهاد مالی بیشتر خواهد شد.
تهران فر تصریح کرد:، موسسه ثامن‌الحجج با اولویت حفظ منابع متعلق به سپرده‌گذاران مورد ارزیابی قرار گرفته، هیات نظارت برای روان‌سازی امور نهایت تلاش را خواهد کرد. به این ترتیب، انتظار می‌رود سپرده‌گذران با حفظ آرامش اجازه دهند مدیریت موسسه و هیات نظارت اقدامات خود را در جهت صیانت از منافع ایشان، به نحو احسن به انجام رسا
شایان ذکر است، برخی از شهروندان بافقی هم خواستار استرداد وجوه خود از این بانک شده اند که متأسفانه با مشکلاتی
همراه شدند.