هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تا صد‌‌‌‌ سال آیند‌‌‌‌ه د‌‌‌‌ر هیچ واحد‌‌‌‌ صنعتی مشکل برق نخواهیم د‌‌‌‌اشت

تا صد‌‌‌‌ سال آیند‌‌‌‌ه د‌‌‌‌ر هیچ واحد‌‌‌‌ صنعتی مشکل برق نخواهیم د‌‌‌‌اشت


فرماند‌‌‌‌ار بافق:

اکرم عباسی| به گزارش هفته‌نامه افق کویر، فرماندار بافق به همراهی خبرنگاران شهرستان از مجتمع فولاد ابویی روز چهارشنبه 6 اسفند بازدید کرد.
وی بعد از اتمام بازدید خود در جمع خبرنگاران این شهرستان گفت: پیشرفت کار مناسب بود. در بازدیدهای قبلی در خصوص موضوعاتی از قبیل سرمایه گذاری در بخش کوره بلند دچار مشکل بودند که با تلاش و همت دست اندرکاران مشکل با پیمانکار قبلی حل گردید و پیمانکار جدید قبل از شروع سال نو کار خود را آغاز خواهد نمود.
 طلایی مقدم افزود: توسعه نورد این مجتمع نیز قابل تقدیر است و امیدوارم حداکثر تا سه ماه اول سال آینده مرحله سرد کارخانه آغاز شود و در 5 سال اول آینده شاهد آغاز به کار مرحله گرم باشیم.
اقدامات بسیار مناسبی برای زیر ساخت های مجموعه زنجیره ای تولید فولاد در شهرستان بافق انجام گرفته است. مشکلاتی اعم از تمدید پروانه گندله از طریق استانداری و نمایندگان مجلس در حال پیگیری می‌باشد تا بتوان آن را حل نمود.
وی افزود: در گذشته سنگ معادن به ویژه سنگ آهن به صورت خام صادر می‌گردید، اما اتفاقات روی داده در کشور و توجه ویژه دولت به سند چشم انداز افق 1404 یکی از موارد دستور کار است تا از بحث خام فروشی خارج و به سمت فرآورده های معدنی و صنایع جوار معدنی روی بیاوریم. اشتغال و ارزش افزوده نیز برای کشور مفید بوده و به مردم برسد.
فرماندار عنوان نمود: سرمایه گذار در جایی راغب است سرمایه گذاری کند که خوراک را بتواند تهیه کند. تا صد سال آینده در هیچ واحد صنعتی مشکل برق در شهرستان نخواهیم داشت. انشعاب گاز نیز دو خط انتقال وارد شهر شده خط 16 و 24، خط 24 اماکن عمومی و منازل و خط 16 مختص صنایع می‌باشد در چند روزگذشته کارخانه کاشی زمرد به شبکه متصل گردید. فولاد و حتی شرکت سنگ آهن نیز می‌توانند با مراجعه به شرکت گاز قرارداد را منعقد نمایند.
در ادامه شیخ فرشی جانشین طرح انرژی سیالات فولاد بافق پیرامون تصفیه آب گفت: با توجه به بالا بودن شوری چاه های خریداری شده مجبور هستیم آب را تصفیه نموده تا بتوان در صنعت به کار گرفت. تصفیه آب به روش اسمز معکوس(نمک زدایی از آبهای شور) بوده و 120 متر مکعب در ساعت آب تصفیه می‌شود.