هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تاثیر افکار مثبت و منفی

تاثیر افکار مثبت و منفی



این جهان از فکر و اعمال ما ست

فکر ما خلاق فعل و حال ماست

فکر پاک اقبال بنماید نثار

فکر ناپاک اورد ادبار بار

تأثیر افکار در زندگی و شخصیت حقیقتی است که بعضی از دانشمندانه در گذشته و حال بر آن تأکید نموده اند ما معتقدیم افکار ما چه مثبت و چه منفی تأثیرات شدیدی در شخصیت رفتار ها و مسیر کلی زندگی ما دارد . همه ما با اینکه دارای نقاط ضعف و نقصهایی هستیم، ولی بدون توجه به آنها می توانیم با افکار مثبت زندگی خود را در یک مسیر مشخص شده و اصولی قرار دهیم . در این روش بجای انگشت گذاشتن بر ضعف های خود و بزرگ کردن آنها بایستی آنها را سرکوب نموده و از توجه زیاد به آنها خودداری کنیم.همچنین ما در برخورد با نقاط قدرت و امتیازات شخصیت خود بایستی آنها را مهم دانسته ودر عین حال به تقویت و رشد هر چه بیشتر آنها بپردازیم، وقتی که ما در مورد موضوعی فکر مثبت می کنیم ضمیر نا خود اگاه ما آن فکر مثبت را جذب و مطابق آن شخصیت و استعداد ها و رفتار های ما را کنترل می کند.

درون ما انرژیها و نیروهایی نهفته است که فقط با افکار مثبت می توانیم آنها را بکار ببریم استعداد های ما نیز تحت تأثیر افکار ما می باشند وقتی غرق در تفکرات مثبت هستیم استعدادهای ما شکوفا شده و در کارهای مختلف موفقیت سراغ ما می آید، ولی وقتی دستخوش افکار منفی می شویم استعدادهای ما سرکوب شده موجب ضعف و ناکامی ما می گردد .

انسانها آنگونه که فکر می کنند هستند و کل رفتار آدمی وابسته به تفکر اوست، اگر شما فکر کنید که فردی ترسو هستید بدانید که واقعاً ترسو هستید و همانگونه که فکر می کنید همیشه نوعی ترس در وجدان تان باقی خواهد ماند. پس بهتر است همیشه و در همه مراحل زندگی افکار مثبت را جانشین افکار منفی نمایید تا همواره در کارهایتان موفق باشید . کارهای نیک زاده افکار نیک است و کار ها و افکار نیک باعث بوجودن آمدن افکار و کارهای مثبت می شود. انجام کارهای نیک وجدان آدمی را راحت تر و آسوده تر می کند و روح را جلا داده و اخلاق ما را نیکو می سازد از طرفی می دانیم افکار بد و منفی باعث انجام کارهای بد می شود و در نتیجه هر قدر آدمی مرتکب کارهای بد شود با گذشت زمان تبدیل به فردی منحرف و ناتوان می شود و هیچگاه نمی تواند در کارهایش موفق باشد . در پایان به شما توصیه می کنم که همیشه خود را فردی شجاع و انسانی پاک بدانید فکر فضیلت و نیکویی باشید تا زشتی و پلیدی از وجود شما دور بماند . همیشه خود را فردی باهوش بدانید تا ساده لوحی سراغتان نیایدهمیشه خود رامنظم ولایق بدانید . همیشه خود را قاطع و دارای اراده ای آهنین بدانید تا ضعفها و ناتوانیها و بی ارادگیها با شما کاری نداشته باشدو بطور کلی افکار مثبت را جانشین افکار منفی کنید تا تأثیر آن را در زندگیتان مشاهده کنید و درصد موفقیتتان بیشتر شود .