هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

تابه حال این مالیات به حساب شهرداری بافق واریز نگردیده است

تابه حال این مالیات به حساب شهرداری بافق واریز نگردیده است


رضا برزگری مسئول درآمد شهرداری بافق درخصوص پرداخت مالیات شرکتهای پیمانکاری که دفترشان در بافق نیست عنوان نمود:

غلامعباس رسولی رییس اداره مالیات شهرستان بافق در گفتگویی با خبرنگار هفته نامه افق کویر عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده از طریق سامانه الکترونیکی توسط مودیان، سهم شهرداری و مالیاتی آنان واریز شده است. شایان به ذکر است تعدادی از شرکتهای پیمانکار هستند که اصولاً در معادن یا در شرکتهای بزرگتر کار می کنند؛ طبق مقررات قانونی که ایجاد شده و در حال حاضر اجرا می شود مکلّف هستند از طریق سامانه الکترونیکی نسبت به پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده خودشان اقدام کنند؛ پرداخت مالیات عوارض، اینگونه مودیان مالیاتی که پیمانکار شناخته شده اند در بافق از طریق کاغذی، دستی و سنتی سال 92 مقدور نیست و مکلف هستند از طریق سامانه مربوطه با توجه به کد واحد مالیاتی که برایشان توسط سازمان امور مالیاتی تعریف می شود و اصولاً طبق آدرسی شناخته می شوند که دفتر مرکزی شرکت پیمانکار درآن شهر واقع شده است از طریق سیستم مالیات خود را پرداخت کنند، اصولاً این مالیات و عوارض به حساب همان کد و یا شهری واریز می شود که مرکز اصلی و یا دفتر قانونی آن شرکت پیمانکار در آنجا واقع شده است.
وی عنوان نمود: امیدواریم از طریق مراجع ذیربط و یا ادارات کل پیگیری شود تا سهم هر شهرستان نسبت به پیمان انجام شده به شهرداری مربوطه عودت داده شود. با توجه به اینکه سامانه، یعنی وصول مالیات و عملکرد مالیات بر ارزش افزوده به صورت متمرکز هست و دسترسی به اعداد و ارقام مالیاتی از طریق سیستم به صورت مستقیم مقدور نیست، امیدواریم که شاخص نمودار مالیاتی در شهرستان نمودار مثبتی را به ما نشان بدهد؛ البته مثبت هست. ماه به ماه ممکن هست که کم و کاستی داشته باشد، اما در کل رشد خوبی داشته و رضایت بخش هست هم درخصوص مالیات بر ارزش افزوده، هم مالیات عملکرد و هم مالیات حقوق اشخاص حقوقی که اینجا پیمانکار هستند و خدماتی را ارائه می دهند. مالیاتهای حقوقی آنها به حساب دارایی بافق می آید؛ البته مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنها از طریق سامانه هست و به حساب مرکز اصلی آنها واریز می شود. این گفتگو در شماره 659 هفته نامه، 30 شهریور ماه درج گردید. خبرنگار هفته نامه افق کویر در گفتگویی تلفنی با رضا برزگری، مسئول درآمد شهرداری بافق به پیگیری جزئیات این موضوع پرداخت.
وی در این خصوص گفت: شرکتهای پیمانکار که دفترشان در بافق نیست مالیات به حساب شهری واریز می شود که دفتر شرکت در آن واقع است و هنوز این مالیات به حساب شهرداری بافق واریز نگردیده است. 
مسئول درآمد شهرداری بافق افزود: در طی پیگیری های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که چون دفتر شرکتهای پیمانکار در شهر دیگری است پیمانکار می تواند مبلغ را به حساب آن شهر یا بافق واریز کند. اگر پیمانکار در بافق مالیاتش را پرداخت نماید بعد از پرداخت مالیات، اداره مالیات و دارایی طی نامه ای به شهرستانی که دفتر شرکت پیمانکار در آنجا می باشد اعلام می نماید که این شرکت مالیات خود را پرداخت نموده است.
اکرم عباسی