هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بیمارستان 96 تختخوابی در انتظار خیرین

بیمارستان 96 تختخوابی در انتظار خیرین



الهام نصیرزاده| به گزارش هفته نامه افق کویر، بیمارستان 96 تختخوابی بافق فروردین سال گذشته کلنگ زنی شد.
دکتر افشاری، رییس بیمارستان ولیعصر (ع) بافق پیرامون بیمارستان 96 تختخوابی گفت: مجوز ساخت آن 32 تختی بوده است، ولی با پیگیری که انجام شد طرح 32 تختخوابی به یک بیمارستان کامل تبدیل شد تا هم پاسخگوی 20 سال آینده بافق باشد و هم کل بیمارستان در یک ساختمان جدید مستقل شود.
 وی افزود: بیمارستان 96 تختخوابی در 4طبقه ساخته می شود و در مجموع برای ساخت و تجهیز آن نزدیک به 96میلیارد تومان پول لازم دارد با هزینه های امروز ممکن است در آینده یک الی دو سال دیگر هزینه ها افزایش پیدا می کند، ولی بحث ساختمانی آن در این حد نیست و حدوداً تا 20 میلیارد تومان پول می خواهد. مرحله اول آن توسط سنگ آهن تأمین اعتبار شده است. برای مرحله دوم آن پیگیر هستیم تا کار شروع شود. 
وی تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان یزد، طرح توسعه بیمارستان بافق مطرح شد، چون مصوب بیمارستان بافق در ابتدا 32تختخوابی بوده؛ آنها قول بیمارستان 96 تختخوابی را نداده اند و براساس همان مصوبه که وجود داشته قول اعتبار32تخت را داده اند.
دکتر افشاری اعلام کرد: برای فاز دوم آن پیگیر هستیم. بحث فهرست بهای سال جدید است که اعلام شده و مناقصه که می خواهد برگزار شود بر اساس همین لیست مناقصه برگزار می گردد؛ البته نقشه تأسیسات هم هنوز مهیا نگردیده آن شرکتی که نقشه ها را تحویل می دهد قول داده است که در 10 الی 15 روز آینده تحویل بدهد و مناقصه ان شاا... تا 20 الی 25 اردیبهشت برگزار می‌گردد مرحله دوم آن در خرداد ماه شروع خواهد شد. 
وی در پاسخ به این پرسش که در مراسم کلنگ زنی گفته شد60% از هزینه بیمارستان از خیرین تأمین می گردد آیا این کار انجام شد؟ گفت: ساخت بیمارستان سه مرحله دارد، چون بودجه زیاد می خواهد و همه اعتبار آن را نمی توان تأمین کرد، را باید 40الی 50 درصد آن از خیرین تأمین شود.