هفته نامه هفته نامه

بازگشت به صفحه کامل
« بازگشت

بیشتر طلاق ها در 5 سال اول

بیشتر طلاق ها در 5 سال اول



معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت : ، مراکز ثبت ازدواج بدون ارائه گواهینامه گذراندن موفق دوره های آموزش زوج های در آستانه ازدواج ، حق ثبت ازدواج را نخواهند داشت.
سید علی اصغر رفاهی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه تشکیل مراکز آموزش های پیش از ازدواج افزود : در بحث آموزش مهارت های زندگی در کشور مشکلات زیادی وجود دارد می توان اذعان کرد که جوانان ما مهارت های مقابله با بحران و نحوه تفکر منطقی را نیاموخته اند و به همین علت اضطراب، افسردگی و خشم و پرخاشگری تا حدودی در جامعه بالاست.
وی انتخاب غلط ، عدم شناخت دقیق زوج ها و نداشتن آمادگی کامل برای حل مسائل و مشکلات پیش آمده در خانواده را مهم ترین دلیل افزایش طلاق در جامعه دانست و گفت: تفاهم نامه حاضر با جلب همکاری و مشارکت دادگستری ، ثبت اسناد و املاک ، بهزیستی و جامعه سردفتران در پی ایجاد شرایطی برای ارائه آموزش های مناسب برای جوانان و ایجاد میل و رغبت برای فراگیری بیشتر در مراحل بعدی است .
این مقام قضایی با اشاره به اینکه بیشتر طلاق ها در 5 سال اول زندگی رخ می دهد ، بیان داشت : معتقدیم که از بسیاری این طلاق می توان جلوگیری کرد اگر بتوان با آموزش های کامل ، مبنای انتخاب درست و معیار های زندگی مشترک را به جوانان ارائه کرد .
شایان ذکر است در تفاهم نامه تشکیل مراکز آموزش های پیش از ازدواج زمینه برگزاری دوره های آموزشی ، تهیه بسته های فرهنگی ، آموزشی و برگزاری دوره های تربیت مدرس و همچنین جلسات تخصیصی ارزیابی مربیان در نظر گرفته شده است که اداره کل بهزیستی استان و اداره کل ثبت اسناد و جامعه سردفتران به عنوان متولی و متعاملین در بطن اجرای این کار قرار دارند .